Uzmanību! Jūs šobrīd skatāties forumu ierobežotā režīmā - autorizējaties (lapas augšdaļā) vai reģistrējaties lai piekļūtu visām foruma iespējām (tēmas / atbildes izveidošana, piekļuve sarakstiem «Atlasītās», «Manas tēmas», «Neizlasītās»).
Vai tā ir kompensācijas maksa?
Labdien vēlreiz. Jautājums šāds.Uzņēmums A/M atgriež atpakaļ līzinga kompānijai.Tur viss skaidrs. Bet a/m atgriezējs uzņēmums noraksta a/m un no am likvidācijas norakstot rodas zaudējumi piem. D 82XX K 12XX = 3000 LS.Tagadšis uzņēmums grib izrakstīt savu rēķinu vēl a/m līzinga pārņēmējam no līzinga kompānijas fiziskai personai savu rēķinu par zaudējumu segšanu tos 3000,- Ls.Jautājums kā Jūs domājiet vai šie 3000,- būs ar PVN apliekama summa vai saskaņā ar MK not.933.parPVN normas uz šo darījumu neattiecas kā uz kompensāciju maksu, kas nav atlīdzība par preču piegādi vai pakalpojumu sniegšanu, jo a/m jau ir atpakaļpārdota līzinga kompānijai protams par nesamaksāto līzinga atl.summu+ PVN. Es domāju , ka tā ir kompensācija.
Atbildes (17)
Ilma - vai jums šodien varda diena ? - apsveicu
Paldies.Bet re cik daudz visādi jautājumi šodien sakrituši neskaidri risināmi.Jāgaida vakars:-)
a/m atgriešanas ir noformeta PPR ar PVN - visi kontējumi ir zinami,
visi parēji rekini jāraksta ar PVN, vai uzņēmums ir PVN apliekamā persona
Uzņēmums A/M atgriež atpakaļ līzinga kompānijai.Tur viss skaidrs. Bet a/m atgriezējs uzņēmums noraksta a/m un no am likvidācijas norakstot rodas zaudējumi
Не поняла ход мысли, что этот atgriezējs списывал, если он машину вернул лизинговой компании?
Kā tad tā - neviens gaviļniecei neatbild!
Es īsti gan nezinu, bet pēc būtības jau šie 3000Ls ir atlīdzība par preču piegādi t.i. par pārdoto(atpakaļ atdoto) a/m. Lai gan man nav nācies sastapties ar kompensācijām, Jūsu pieminētais izskatās kā ar PVN apliekams,kā par pārdotu pamatlīdzekli, diemžēl. Varbūt kāds cits domā labāk (ka nav apliekams), tad lai atbild gaviļniecei
Grāmatojumi sekojoši.
Iegādāts PL D1220 K 5310=5000
D5721 K 5310 900
Uzskaitīts nolietojums uz atgriešanas brīdi līzinga kompānijai K1290=2000
Nesamaksātā summa līzinga kompānijai K 5310 =3540Ls
Atgriež a/m līzinga kompānijai D 5310 K 6XXX= 3000
K 5721=540
Tā kā a/m uzņēmumam vairs nav tas jānoraksta
D1290 K 1220 = 2000
D 82XX K 1220 = 3000 - zaudējumi no PL likvidācijas.
Uzņēmums izdomājis ka viņam šie zaudējumi 3000 jāsaņem no fiz.personasa/m pircēja no līzinga kompānijas .Domāju ka tāpēc ka a/m pārdota jau līzinga kompānijai vai šie 3000 zaudējumu segšanas rēķins fiz.personainav zaud.kompensācijas raksturs, jo a/m jau pārdota līzinga kokmānijai un rakstīt kā a/m pārdošanu otrai personai vairs neesošu a/m nevarētu. Vai tomēr var.
А где убытки то?:-O Всё же закрывается в ноль:-O
Д1290 К1220 = 2000
Д74ХХ К1220 = 3000
Д231Х К6ХХХ = 3000
Д231Х К572Х = 540
Д5310 К231Х = 3540
Laikam neveiksmīgi izraudzījos ciparus, firma raksta šādi
A/m iegrāmato D 1200 K 5XXX= 33169,10
D 5721 K 5XXX= 5970,44 ( PVN priekšnodoklī)
Nesamaksātā līzinga daļa 24677,34
Atgriež atpakaļ līzinga kompānijai
D 5XXX K 1220 = 20913,00
D 5XXX K 5721 = 3764,34
a/m iegādes vērtība
fin.gr - D 1220 = 33169,10 ( IEGRĀMATOTĀ)
uzkrātais nolietojums K 1290 = 4343,57
Noraksta a/m pie likvidācijas
D 1290 K 1220 = 4343,57
D 5XXX K 1220 ( dzēš pie līzinga) = 20913,00
D 82XX ( zaudējumi no likvidācijas) K 1220 = 7912,53 ________________________________________
Kopā K 1220 = 33169,10
Un šos 7912,53 grib piedzīt no fiziskās personas pircēja no līzinga kompānijas.:-< Atvainojos ka tā penterēju te.
Илмочка, ну так я ж Вам проводки написала, почему Вы эту машину сразу списываете с 53ХХ? И почему этот физик, который купил эту машину у лизинговой компании, должен вам платить за начисленный износ?
Tt7, liels paldies par palīdzību( labākā dāvana).Es arī pilnīgi biju izbrīnījusies par šo firmas šadu prasību, kas man liekas nekur nedzirdēta.Bet firma ietiepjas un viss, ka tie 7912,53 ir viņas zaudējumi un grib tam fiziķim rakstīt rēķinu.
почему Вы эту машину сразу списываете с 53ХХ?
Piekrītu pareizi būtu grāmatojumi caur 2310 un tad savst.dzēš.
И почему этот физик, который купил эту машину у лизинговой компании, должен вам платить за начисленный износ?
Arī piekrītu 100%.BET ja nu firma tā iedomājas un tas fiziķis ar mieru( duraks tāds) kā tad to rēķinu tā firma var viņam izrakstīt? Par ko? Kas tas būs?To viņi grib saukt par kompensāciju.Bet tad domāju PVN likums uz to neattiecas.Velssbūs jaājautā VID ko tas saprot un saka par to;-)
Я думаю, это не будет компенсацией. Это будет дополнительный доход от продажи машины, облагаемый ПВН. ИМХО.

Es arī nevaru izšķirties. Pajautāšu VID ko tie domā.
Nupat biju VID pie konsultatiem un teica tā - a/m pārdota līzinga kompānijai.Ja firma pēc tam vēl izraksta rēķinu fiz.personaitad ja raksta tieši tā rēķinā - PL likvidācijas zaudējumu kompensācija - tad to var uzskatīt par zaudējumu kompensāciju un darījums nav ne preču piegāde ne pakalpojuma sniegšana un PVN likuma normas uz šo summu neattiecas.
Ну физик очень странный, видать, кризис его не коснулся, что согласился такие деньги заплатитьLOL
Ilma, всё же на эту тему лучше бы письменный ответ из ВИДа получить - деньги-то немалые.
Tt7, tur savi zamaročki.Tas fiz.p. ir uzņēmuma valdes loceklis kura uzņēmumu pārdod un firma nepērk uzņēmumu, ja šis pats kurš jau arī pārpērk no līzinga kompānijas atkal to a/m nepirkrīt samaksāt to zaudējumu kompensāciju, jo ja līzinga atmaksā ir 5 gadi, bet a/m nolietojums uzlikts uz 7 gadiem un protams dabūjis dividendēs lielāku naudu , jo nav nolietojumu norakstījis vienādās summās ja būtu arī nolietojums bijis uz 5 gadiem.
Martinas,tam piekrītu, būs jāuzraksta.Protams kad papīrs roka tad cita lieta.
Aizvērt
Īss pārkāpuma apraksts
Aizvērt
Rediģēšanas vēsture