По-русски
Piemēram: PVN deklarācija

Uzmanību! Jūs šobrīd skatāties forumu ierobežotā režīmā - autorizējaties (lapas augšdaļā) vai reģistrējaties lai piekļūtu visām foruma iespējām (tēmas / atbildes izveidošana, piekļuve sarakstiem «Atlasītās», «Manas tēmas», «Neizlasītās»).

Grāmatvedības uzskaites jautājumi. Lietvedība

SIA Uz tēmu sarakstu

SIA
Labdien,var būt varat pateikt,kur var izlasīt,kādiem rīkojumiem,pavēlēm,vai vispār kādai dok.uznēmumā kopumā jābūt.Kā jārīkojas,ja panēmts uz līziga apkures katls?

Paldies,ja varēsiet palīdzēt.
Anre
Anre 15.07.2005 08:44
52 ziņojumi

Atbildes (7)

Par "papīriem" labāk Cleo pastastīs.

Par līzingu: katls jāņem uzskaitē tāpat kā jebkurš Jūsu pamatlīdzeklis.
Martinas
Martinas 15.07.2005 09:12
38532 ziņojumi
Grāmatvedības organizācijas dokumenti:

iekšējās darba kārtības noteikumi;

Dokumentu aprites shēma;

nolikums par gada pārskata sastādīšanu;

nolikums par uzņēmuma darbinieku darba samaksas aprēķina kārtību;

nolikums par kārtību ar norēķinu personām;

nolikums par kasi

nolikums par banku

nolietojuma normas PL

nolikums par ilgtermiņa ieg., nemateriālo aktīvu un PL uzskaiti un norakstīšanu;

nolikums par krājumu uzskaiti, kontroli un norakstīšanu

dienesta instrukcijas

nolikums par inventarizācijas kārtību

kontu plāns

Vispārējs nolikums par grāmatvedībunus un man vēl ir PVN nolikums.

rīkojumi:

par uzņēmuma finansiāli saimnieciskās darbības kontu plāna apstiprināšanu;

par pamatlīdzekļu un nemateriālo aktīvu nolietojuma aprēķināsānas kaŗtību;

par atbildīgās personas nozīmēšanu kasiera pienākumu pildīšanai;

par kases grāmatas vešanas kārtību;

par atbildīgās personas nozīmēšanu saimniecisko līdzekļu saņemšanai un izlietošanai;

par atbildīgās amatpersonas noteikšanu;

par inventarizācijām;

par PVN nolikuma- metodikas apstirpināšanu.

http://www.vgk.lv/index.php?setgc=forum&action=shposts&fid=5&tid=23135&pg=3

http://www.vgk.lv/index.php?setgc=forum&action=shposts&fid=7&tid=19840

http://www.vgk.lv/index.php?setgc=forum&action=shposts&fid=7&tid=9622
Cleo
Cleo 15.07.2005 09:35
19235 ziņojumi
apgrozības shēma pats par sevi ir atbildīgās personas par to aizpildīšanu un nodošanu grāmatvedībā, bet VID tematiskās pārbaudes tiešām prasa lai būtu rīkojums par atbildīgās amatpersonas noteikšanu (nozīmēšanu) šo PPR saņemšanā, glabāšanā un aizpildīšanā. Bet par to kur ir vai nav noteikts kādiem nolikumiem jābūt, jāizloba no likuma Par grāmatvedību, tur ir teikts, kādiem nolikumiem jābūt, bet ne tieši tādiem vārdiem pateikts- "10. pants. Katrā uzņēmumā visi attaisnojuma dokumenti, grāmatvedības reģistri, inventāra saraksti, gada pārskati un to pielikumi, kā arī grāmatvedības organizācijas dokumenti (kontu plāni, kodifikatori u.c.) sistemātiski jāsakārto un jāuzglabā uzņēmuma arhīvā."

Noteikumi par grāmatvedības kārtošanu - "35. Uzņēmuma vadītājs ir atbildīgs par attaisnojuma dokumentu, grāmatvedības reģistru, grāmatvedības organizācijas dokumentu un citas uzņēmuma grāmatvedības informācijas saglabāšanu un aizsargāšanu pret iznīcināšanu vai nozaudēšanu."

Un visbeidzot III. Grāmatvedības organizācijas dokumenti

http://www.likumi.lv/doc.php?id=80418

lasīt sākot no 41.punkta "41. Grāmatvedības organizācijas dokumenti nosaka kārtību, kādā dokumentē, novērtē un uzskaita uzņēmuma saimnieciskos darījumus, mantu un saistības, veic inventarizāciju, sniedz pārskatus par skaidrās naudas avansu, kā arī izejvielu un citu krājumu izlietojumu, organizē attaisnojuma dokumentu apgrozību un kārto grāmatvedības reģistrus. Grāmatvedības organizācijas dokuments ir arī uzņēmuma grāmatvedības kontu plāns, šī plāna, kā arī kodu un simbolu lietošanas noteikumi, ilgtermiņa ieguldījumu, apgrozāmo līdzekļu, saistību un pašu kapitāla instrumentu klasifikācijas kritēriji, grāmatvedības ierakstu, dokumentu un reģistru glabāšanas noteikumi un gada pārskata, kā arī citu grāmatvedības pārskatu sagatavošanas noteikumi."

Gada pārskata sagatavošanas nolikuma esamību nosaka jaunie 1.LGSFinanšu pārskata sagatavošanas pamatnostādnes.
Cleo
Cleo 15.07.2005 09:36
19235 ziņojumi
meklētājā ja pameklēsiet - grāmatvedības organizācijas dokumenti, tad atradisiet daudz diskusiju par šo tēmu, ja esmu pareizi sapratusi jautājumu.
Cleo
Cleo 15.07.2005 09:37
19235 ziņojumi
Paldies Cleo,it kā esu grāmatvedis,bet igdienā strādāju budžeta iestādē par parastu grāmatvedi,kur ar tādām lietām nesasskaros,tagad sākšu pārlasīt visu informāciju.
Anre
Anre 15.07.2005 10:05
52 ziņojumi
Anram veiksmi, ja kādas problēmas, laipni lūdzam uz forumu ar vēlams konkrētu jautājumu, jo uz vispārīgu jautājumu ir diezgan grūti dot konkrētu atbildi. Skeleti pamata nolikumiem ir atrodami saitā, pārējo nolikumu nepieciešamība atkarīga no Jūsu uzņēmuma specifikas.
Cleo
Cleo 15.07.2005 10:13
19235 ziņojumi
Varbūt, lai nebūtu pārmērīgi jānopūlas, tad var iztikt ar sekojošu dokumentu minimumu:

dokumentu apgrozības shēma,

kontu plāns,

grāmatvedības dok.unreģistru glabāšanas noteikumi,

gada pārskata sagatavošanas noteikumi,

inventarizācijas instrukcija,

ilgtermiņa ieguldījumu, apgrozāmo līdzekļu klasifikācijas kritēriji,

krājumu uzskaites noteikumi.

(šie ir dokumenti, par kuriem VID interesējas tematiskajās pārbaudēs - viņiem ir tieši šādas ailītes protokolā, kur ierakstīt, vai uzņēmumā tāds dokuments ir, vai nav.)

Ar to var sākt un pēc tam pakāpeniski papildināt.
Ilzex
Ilzex 15.07.2005 14:44
2710 ziņojumi

Paldies pateica

Nosūtīt ziņojumu Pievienot Kontaktiem

Vietnes izmantošanas laiks bez autorizācijas ir beidzies!

Lai varētu turpināt izmantot vietni, jums ir jāautorizējas vai jāreģistrējas.

Pēc 10 sekundēm jūs automātiski novirzīs uz reģistrācijas lapu.