Uzmanību! Jūs šobrīd skatāties forumu ierobežotā režīmā - autorizējaties (lapas augšdaļā) vai reģistrējaties lai piekļūtu visām foruma iespējām (tēmas / atbildes izveidošana, piekļuve sarakstiem «Atlasītās», «Manas tēmas», «Neizlasītās»).
Авто налог
Как считаете, уважаемые, надо ли sia платить авто налог, ести машина пренадлежит работнику, используется для хоз.деятельности на основании patapinajuma ligumsa. GPS нету.
Atbildes (77)
Ежели работнику-то не надо.
"...īpašumā vai turējumā..." Vai tad patapinājums nesanāk "turējumā"?
Pēc civillikuma sanāk, ka jāmaksā:
1950. Ar patapinājumu lietas īpašnieks nezaudē īpašuma tiesību uz lietu un paliek tās valdītājs; patapinājuma ņēmējs ir tikai tās turētājs
Моя имха тож шепчет мне, что надо платить
Jāieraksta darba līgumā, ka darbinieks darba vajadzībām izmanto savu personīgo a/m un jāmaksā viņam kompensācija IIN nodokļa likumā noteiktajā apjomā. Tad domāju autonodoklis nav jāmaksā.;-)
Ilma, bet tas būs DŅ gūtais labums un apliekams ar nodokļiem...
Nez vai, tā ir KOMPENSĀCIJA nevis labums.Tasparedzēts Likumā par IIN, kas ar nodokļiem neapliekas.
Paldies
Я тоже с Ilma согласна полностью. А вообще мне кажется, если в техпаспорте не прописано будет, что туретайс фирма, то они не будут собирать этот налог (хотя поживем увидим)
Protams, ka CSDD to nezinās un nekāds nodoklis obligāti pie tehniskās apskates neb'us jāmaksā. To tad komtrolēs VID savās pārbaudēs vai nodokli būs bijis jāmaksā vai ne. Un ja būs bijis un nebūs maksāts tad visas izrietošās sekas. Te jautājums izskanējušais vietā uz kādu kontu šis nodoklis jāmaksā labprātīgi par TURĒJUMĀ esošām a/m.
Ilma
Ja nomā no darbinieka par atlīdzību, tad arī izdevumos neko nevar laist(degviela,remonti)Tad labāk patapināt.
Nu patapiniet un maksājiet autonodokli. Tā jau katra izvēle.
Es domāju,ka ir patapināta a/m ,tad nodokli nevajag maksāt?Vispār katrs domā savādāk.Kā īstenībā?:-<
Es lasu, ka par TURĒJUMĀ un VALDĪJUMĀ esošām a/m autonodoklis jāmaksā. Tī arī par patapinātām, jo tad uz patapinājuma laiku a/m nonāk turējumā vai valdījumā uzņēmumam.
Вот и у меня возник вопрос такой же...
Фирма принадлежит нерезиденту, но временном видом на жительство в Латвии. Этот же человек и член правления и работник. И фирма использует его личную машину для нужд самой фирмы. Машина зарегистрирована не в Латвии.
Т.к.фирма пользуется данной машиной, то тогда она получается платит этот автоналог самостоятельно, а не при тех.осмотре....
Tātad, ja darbinieks atbilstoši darba līgumam izmanto savu auto darba vajadzībām, un firma liek uz izmaksām degvielu (atskaita PVN 80%) un maksā darbiniekam <40Ls/mēn nolietojuma kompensāciju- tad nodoklis jāmaksā nav? Un maršruta lapas no GPS arī nevajag?
no grozījumiem likumā par PVN
(71) No budžetā maksājamās nodokļa summas kā priekšnodoklis nav atskaitāmi 20 procenti no nodokļa par iegādātu, nomātu vai importētu vieglo pasažieru automašīnu, kuras sēdvietu skaits, neskaitot vadītāja vietu, nepārsniedz astoņas sēdvietas, kā arī ar šādas automašīnas uzturēšanu saistītās izmaksas, tai skaitā izmaksas par automašīnas remontu un degvielas iegādi.
ja darbinieks atbilstoši darba līgumam izmanto savu auto darba vajadzībām, tā auto nav ne nomāta, ne patapināta, ne uzņēmuma īpašums, tā nav uzņēmuma turējumā vai rīcībā
un uz tādu auto neattiecās 20% PVN ierobežojums
IMHO
Действительно очень размыто в законе.Мне вот хочется думать, что 20% касаются только машин и расходов по обслуживанию на машины, купленных с 2011 года.А налог ЦСДД будет брать, а все остальные арендованные и патапинаюмы могут ездить по-старому и наслаждаться. Может правила будут, и тогда нас ждут открытия...
Мне вот хочется думать, что 20% касаются только машин и расходов по обслуживанию на машины, купленных с 2011 года.
Nez vai.
А почему мы все время трактуем законы не в свою пользу?
Aizvērt
Īss pārkāpuma apraksts
Aizvērt
Rediģēšanas vēsture