Uzmanību! Jūs šobrīd skatāties forumu ierobežotā režīmā - autorizējaties (lapas augšdaļā) vai reģistrējaties lai piekļūtu visām foruma iespējām (tēmas / atbildes izveidošana, piekļuve sarakstiem «Atlasītās», «Manas tēmas», «Neizlasītās»).
PVN piemērošana
Uzņēmums sniedz transporta pakalpojumu no Latvijas uz Poliju. Pasūtītājs - ir Serbijas uzņēmums (veic saimn.darbību). Vai mums jāizstāda rēķins ar PVN 21%, vai šim darījumam PVN netiek piemērots? Palīdziet,lūdzu, tikt galā!
Atbildes (6)
Serbija nav ES sastāvā,pakalpojumi trešajās valstīs apliecina eksporta dokumenti. Pēc būtības pakalpojums ir uzsākts Latvijā . Bet, tā kā tas ir saistīts ar preču eksportu, tad Latvijas PVN maksātājs šim pakalpojumam piemēro 0% likmi un uzrāda to PVN deklarācijas 43. un 48. rindā.
Bet tas nav eksports. Pārvadājums ir ES teritorijā. Tikai maksā par šo pakalpojumu Serbi. It kā sanāk, ka PVN nav piemērojams, bet mulsina 14.punkts (14) Preču transporta pakalpojuma, fiksētas tālruņa līnijas sakaru pakalpojuma, kustamas lietas nomas un transportlīdzekļu nomas pakalpojuma sniegšanas vieta ir:
1) ārpus Eiropas Savienības teritorijas, ja pakalpojumu izmanto ārpus Eiropas Savienības teritorijas, kaut arī saskaņā ar šā likuma prasībām pakalpojuma sniegšanas vieta ir iekšzeme;
2) iekšzeme, ja pakalpojumu izmanto iekšzemē, kaut arī saskaņā ar šā likuma prasībām pakalpojuma sniegšanas vieta ir ārpus Eiropas Savienības teritorijas.
Manuprāt, šādā situācijā ir jāpiemēro 21% PVN (4.1. panta 11. d.), jo rēķins tiek izrakstīts ES nereģistrētai personai.
(11) Vieta, kur sniedz preču transporta pakalpojumu Eiropas Savienības teritorijā, ja šo pakalpojumu sniedz personai, kas neveic saimniecisko darbību, ir tā Eiropas Savienības dalībvalsts, kurā uzsāk preču transportēšanu.
Ставка была 21%, но насколько это ещё актуально автору......
Cik viss ir sarežģīti. Vienmēr par to brīnos:-<
Pie kāda kopsaucēja jau jānonāk galu beigās. Nebūs aktuāli autoram, - būs kādam citam.
Aizvērt
Īss pārkāpuma apraksts
Aizvērt
Rediģēšanas vēsture