Uzmanību! Jūs šobrīd skatāties forumu ierobežotā režīmā - autorizējaties (lapas augšdaļā) vai reģistrējaties lai piekļūtu visām foruma iespējām (tēmas / atbildes izveidošana, piekļuve sarakstiem «Atlasītās», «Manas tēmas», «Neizlasītās»).
Nodokļi un nodevas
Nodoklis par auto Uz tēmu sarakstu
Atbildes (8)
Cik reizes var uzdot jautājumu uz kuru NAV atbildes.
Diskutēts desmitiem reižu - meklējiet un lasiet!
Ja Jūs nevelaties maksāt šos nodokļus, būsiet "pirmie", kurus kontrolēs.
Jūs taču atzīstiet, ka mašīna tiek turēta mājās - tas nozīmē vienīgi to, ka uz darbu un no tā viņš brauc ar to vāģi, tātad gūst labumu.
Labums tiek pielīdzināts darba ienākumam un no tā ir jāmaksā nodokļi, turklāt tas atbrīvo jūs no maršruta lapu rakstīšanas.
65 ziņojumi
Un šis nozīmē ko?
Grozījumi Ministru kabineta 2003.gada21.oktobra noteikumos Nr.585 “Noteikumi par grāmatvedības kārtošanu un organizāciju”
1. Papildināt 41.punktapirmo teikumu pēc vārda „izlietojumu” ar vārdiem „DOKUMENTĒ un UZSKAITA uzņēmuma transportlīdzekļu izmantošanas izdevumus, tajā skaitā ― ar uzņēmuma saimniecisko darbību saistītos transportlīdzekļu izmantošanas izdevumus, kā arī ar uzņēmuma, kā darba devēja, vieglo pasažieru automobiļu, kas tiek izmantoti personīgajām vajadzībām, saistītos izdevumus, kurus nosaka, ņemot vērā nodokļus reglamentējošo normatīvo aktu prasības,”.
Pārējā summa viņam ir jāiemaksā (noteikumu 17.p.).
Tas ir daudz vairāk, neka vienkārši samaksāt papildus nodokļus no labuma.
-------------------------------------------
Nu darīsim tā, kā to iesaka Jelgavas domes izpilddirektore, noteiksim, ka dienesta mašīnu tur pie darbinieka mājām (stāvvietā, garažā), jo domes (vai jebkura uzņēmuma) stāvvietā to turēt nav droši.
1727 ziņojumi
(5) Pie izdevumiem, kas nav tieši saistīti ar saimniecisko darbību, nepieskaita izdevumus darbinieka nogādāšanai no dzīvesvietas uz darbu un no darba uz dzīvesvietu, ja darba specifikas dēļ darbiniekam nav iespējams nokļūt darbā vai nokļūt pēc darba dzīvesvietā ar sabiedrisko transportu.
Un te viena nodokļu konsultanta viedoklis:
http://www.***censored***/lat/nodokli?doc=1250
Ar saimniecisko darbību tieši nesaistītie izdevumi
2009. gads ir pirmais gads, kad skaidri tiek noteikts, ka darba specifikas dēļ ir pieļaujami un UIN aprēķinā ņemami vērā izdevumi, kas saistīti ar darbinieku nogādāšanu no mājām uz darbu un no darba uz mājām. UIN likuma 5. panta piektā daļa precizē, ka šādi izdevumi ir saistīti ar saimniecisko darbību un par tiem nav jākoriģē ar nodokli apliekamais ienākums kā par izdevumiem, kas nav saistīti ar saimniecisko darbību. Papildus atzīmēšu, ka šī likuma norma svarīga īpaši šogad, kad likuma „Par iedzīvotāju ienākuma nodokli” grozījumu rezultātā, pastiprināta uzmanība tiks pievērsta dienesta automobiļu izmantošanai personīgām vajadzībām un nodokļa no šāda labuma aprēķināšanai. Ja jau, ņemot vērā darba specifiku, darbinieka braukšana uz un no mājām var būt klasificēta kā ar saimniecisko darbību saistīti uzņēmuma izdevumi, šie izdevumi vienlaicīgi nav pieskaitāmi pie darbinieka gūta labuma.
5 ziņojumi
Grozījums Ministru kabineta 2006.gada4.jūlija noteikumos nr.556 „Likuma „Par uzņēmumu ienākuma nodokli” normu piemērošanas noteikumi””