Uzmanību! Jūs šobrīd skatāties forumu ierobežotā režīmā - autorizējaties (lapas augšdaļā) vai reģistrējaties lai piekļūtu visām foruma iespējām (tēmas / atbildes izveidošana, piekļuve sarakstiem «Atlasītās», «Manas tēmas», «Neizlasītās»).
Nodokļi un nodevas
PVN 18 i 21 Uz tēmu sarakstu
Atbildes (11)
Valsts ieņēmumu dienesta Rīgas reģionālās iestādes Zemgales priekšpilsētas nodaļa atbilstoši savai kompetencei ir izskatījusi Jūsu vēstuli un nosūta precizētu atbildi.
Atbildot uz jautājumu paskaidrojam, ja gadījumā Jūs nopirkāt preci 2008.gada bet 2009.gadā atgriežat tās daļu, tad jānoformē stingrās uzskaites preču pavadzīme, kurā ir jānorāda īpaša atzīme, ka prece tiek atgriezta piegādātājam saskaņā ar 2008.gadakonkrētā mēneša datumā noformētu preču pavadzīmi norādot arī tās numuru. Šajā preces atgriežšanas pavadzīme ir jānorāda tā PVN likme 18 % un attiecīgi arī nodokļa apmērs kāds šai precei bija piemērots 2008.gadā. Pievienotās vērtības nodoklis, kas ir norādīts šajā pavadzīme ir jāatspoguļo PVN deklarācijas 57.rindā saskaņā ar Ministru kabineta noteikumu Nr.42 „Noteikumi par pievienotās vērtības nodokļa deklarāciju” punktu 3.18.
Normatīvie akti par nodokļu piemērošanu ir atrodami Internetā VID mājas lapā pēc adrese: www.vid.gov.lv
Ar cieņu
VID RRI Zemgales priekšpilsētas nodaļas konsultanti
2) Labdien
Atbilstoši likuma “Par pievienotās vērtības nodokli” 8.panta1., 2. un 2.1 daļai preču piegāde ir notikusi, ja preces nosūtītas vai atlīdzība par preču piegādi saņemta pirms preču nosūtīšanas.
Savukārt, grozījumu likuma "Par pievienotās vērtības nodokli" Pārējas noteikumu 55.punkts(kas stājās spēkā 01.,01.2009.) nosaka, ja preču piegāde saskaņā ar šā likuma 8.pantapirmo daļu vai pakalpojuma sniegšana saskaņā ar šā likuma 8.pantaotro daļu ir notikusi līdz 2008.gada31.decembrim, bet nodokļa rēķins vēl nav izrakstīts, šim darījumam piemēro attiecīgo nodokļa likmi, kas šādai preču piegādei vai pakalpojumam bija piemērojama līdz 2008.gada31.decembrim, līdz ar to arī atgriešanas pavadzīmei tiks piemērots 18%.
Vēstulei ir informatīvs raksturs. Visi nodokļu normatīvie akti un informācija par notiekošajiem semināriem ir atrodami VID Mājas lapā: www.vid.gov.lv
nav ziņojumu
Ir jāvērtē kāpēc notiek atgriešana. Ja tas notiek dēļ preču brāķa, neatbilstību utml. iemeslu dēļ, tad 18% PVN (ko norāda arī pavadzīmē). 18% piemēro arī tad, ja līgumā šāda atpakaļ atgriešana objektīvu iemeslu dēļ ir paredzēta (piemēram, derīguma termiņa notecēšana). Savukārt, ja līgumā šāda atpakaļ atgriešana nav paredzēta, tad pēc ekonomiskās būtības šāds darījums ir vērtējams kā preču atpakaļ pārdošana, t.i. jauns darījums, kuram līdz ar to jāpiemēro 21% PVN.
Tātad, pagājušajā gadā piegādāto preci nevar atgriezt ar 21% PVN.
VID Lielo nodokļu maksātāju pārvald
12 ziņojumi
Блин, они там в ВИДе даже между собой договориться не могу. Ну прям- Казнить нельзя помиловать.:-) 349 ziņojumi
23 ziņojumi
Atradu VID mājas lapā norādījumus par PVN likmēm
nav ziņojumu