Uzmanību! Jūs šobrīd skatāties forumu ierobežotā režīmā - autorizējaties (lapas augšdaļā) vai reģistrējaties lai piekļūtu visām foruma iespējām (tēmas / atbildes izveidošana, piekļuve sarakstiem «Atlasītās», «Manas tēmas», «Neizlasītās»).
Nodokļi un nodevas
Autoratlīdzība Uz tēmu sarakstu
811 ziņojumi
Atbildes (18)
811 ziņojumi
Tādējādi 15 procentu nodokļa likme ir maksājama no:
...
3) autoratlīdzības, no kuras nodoklis ir jāietur izmaksas vietā saskaņā ar likuma 17.pantadesmitās daļas 1.punktu jo autoratlīdzības saņēmēji ir uzskatāmi par profesionālās darbības veicējiem.
Ņemot vērā, ka nodoklis no autoratlīdzības saskaņā ar likuma 17.pantadesmitās daļas 1.punktuir jāietur izmaksas vietā, autoratlīdzības saņēmējam nav jāreģistrējas VID kā saimnieciskās darbības veicējam.
7478 ziņojumi
Autoratlīdzības saņēmējs valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas par sevi veic pats, ja ienākums pārsniedz apdrošināšanas iemaksu objekta minimālo apmēru. Ja autoratlīdzības saņēmējs ir pensionārs vai I vai II grupas invalīds, vai vienlaikus ir arī darba ņēmējs, viņš no autoratlīdzības ienākuma sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas var neveikt.
(Saskaņā ar likuma „Par valsts sociālo apdrošināšanu” 6.pantatrešo, trīspadsmito un četrpadsmito daļu).
7478 ziņojumi
Komercsabiedrība aprēķinot un ieturot iedzīvotāju ienākuma nodokli no fiziskajai personai izmaksājamās autoratlīdzības, piemēro 15 procentu likmi, kā arī pirms nodokļa aprēķināšanas no izmaksājamās summas atskaita ar darba radīšanu, izdošanu vai izpildīšanu saistītos attaisnotos izdevumus atbilstoši noteiktajai normai, neatkarīgi no tā vai autoratlīdzības saņēmējs ir vai nav reģistrējies kā saimnieciskās darbības veicējs.
(atbilde sagatavota 01.04.2008. saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem; likuma „Par iedzīvotāju ienākuma nodokli” 11.p. (1.1), (1.2), 15.p. (2.1), 17.p. (10) 1.punkts 17.p. (10.1), Ministru kabineta 2006.gada26.septembra noteikumu Nr.793 „Likuma „Par iedzīvotāju ienākuma nodokli” normu piemērošanas kārtība”” 73.punkts)
7478 ziņojumi
6. D1 pielikumu aizpilda šādi:
6.6. 4.c ailē "Attaisnotie izdevumi – autoru izdevumi" norāda autoru izdevumus atbilstoši normatīvajiem aktiem par likuma "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli" normu piemērošanu (paziņojuma 10.rindā norādītā summa);
7478 ziņojumi
http://www.vid.gov.lv/dokumenti/tiesibu_akti/metodiskie%20materiāli/met_iein_par%20att_izdev_2007.doc
V. Autoru izdevumi
26. Pirms ienākuma aplikšanas ar nodokli no gada apliekamo ienākumu apjoma tiek atskaitīti zinātnes, literatūras un mākslas darbu, atklājumu, izgudrojumu un rūpniecisko paraugu autoru izdevumi, kuri saistīti ar šo darbu radīšanu, izdošanu, izpildīšanu vai citādu izmantošanu un par kuriem autori saņem autoratlīdzību (honorāru). Autoru izdevumu sastāvu un normas nosaka Ministru kabineta 2006.gada26.septembra noteikumu Nr.793 „Likuma „Par iedzīvotāju ienākuma nodokli” normu piemērošanas kārtība” 73.punkts
7478 ziņojumi
Šo to jau biju izlasījusi laukā no MK not. un likumiem, bet liels paldies arī jums, lai es varētu uzrakstīt debešu šai PASNIEDZĒJAI.
Saprotu arī to, ka esam visi tikai cilvēki, bet kliegt un brēkt, ka viņa redz pasniedzēja un viņai pateica, ka kautkas nav pareizi...:-/
811 ziņojumi
http://www.likumi.lv/body_print.php?id=185938"VI.1 Deklarācijas D6 pielikuma aizpildīšanas kārtība
32.4 D6 pielikumu aizpilda maksātājs, kurš gada laikā ir guvis ienākumus, kuriem piemēro atšķirīgas nodokļa likmes, vai guvis ienākumus tikai no saimnieciskās darbības....
7478 ziņojumi
811 ziņojumi
811 ziņojumi
811 ziņojumi
811 ziņojumi