Uzmanību! Jūs šobrīd skatāties forumu ierobežotā režīmā - autorizējaties (lapas augšdaļā) vai reģistrējaties lai piekļūtu visām foruma iespējām (tēmas / atbildes izveidošana, piekļuve sarakstiem «Atlasītās», «Manas tēmas», «Neizlasītās»).
Nodokļi un nodevas
Autoratlīdzība. Uz tēmu sarakstu
Atbildes (15)
283 ziņojumi
6767 ziņojumi
73.1. 40 % apmērā no autoratlīdzības (honorāra) summas:
73.1.1. par mūzikas darbu (operas, baleti, operetes, mūzika citiem skatu¬ves darbiem, kamerdarbi, simfoniskie, vokāli simfoniskie un kora darbi, darbi pūtēju orķestrim) radīšanu un publicēšanu;
73.1.2. par skulptūru, monumentāli dekoratīvās glezniecības, dekoratīvi lietišķās un noformētājas mākslas, stājglezniecības, teātra dekorāciju mākslas un dažādas tehnikas grafikas darbu radīšanu;
73.2. 30 % apmērā no autoratlīdzības (honorāra) summas:
73.2.1. par māksliniecisku grafiku un fotodarbu radīšanu iespiešanai un izstādēm, kā arī datorgrafiku un videodarbu radīšanu;
73.2.2. par atklājumu, izgudrojumu un rūpniecības paraugu radīšanu (no honorāra par to izmantošanu pirmajos divos gados);
73.3. 25 % apmērā no autoratlīdzības (honorāra) summas – par citiem mūzikas darbiem;
73.4. 20 % apmērā no autoratlīdzības (honorāra) summas:
73.4.1. par arhitektūras projektu radīšanu;
73.4.2. par dizaina projektu radīšanu;
73.5. 15 % apmērā no autoratlīdzības (honorāra) summas par citu – šajā punktā neminētu – darbu radīšanu.
74. Piemērojot likuma 10.pantapirmās daļas 4.punktu ienākuma izmak¬sātājs taksācijas gada laikā, aprēķinot no fiziskajai personai izmaksājamās autor¬atlīdzības (honorāra) summas izmaksas brīdī ieturamo nodokli, ņem vērā ar šī ienākuma gūšanu saistītos izdevumus šo noteikumu 73.punktā minētajā apmērā.
75. Piemērojot likuma 10.pantapirmās daļas 4.punktu fiziskā persona, kurai no izmaksātās autoratlīdzības (honorāra) summas taksācijas gada laikā nodoklis aprēķināts un ieturēts atbilstoši šo noteikumu 74.punktam var iesniegt gada ienākumu deklarāciju, ja tās faktiskie ar zinātnes, literatūras u
283 ziņojumi
76. Šo noteikumu 73., 74. un 75.punktupiemēro, ja zinātnes, literatūras vai mākslas darbs, atklājums, izgudrojums vai rūpnieciskais paraugs, par kuru saņemta autoratlīdzība (honorārs), nav radīts, izdots, izpildīts vai citādi izmantots darba attiecību ietvaros, kas izriet no darba līguma, vai darba devējs autoratlīdzības (honorāra) saņēmējam nav atlīdzinājis kādu no likuma 10.pantapirmās daļas 4.punktā minētajiem maksātāja izdevumiem.
283 ziņojumi
283 ziņojumi
809 ziņojumi
Kāda iedzīvotāju ienākuma nodokļa likme ir jāpiemēro, komercsabiedrībai izmaksājot autoratlīdzības? Vai pirms nodokļa aprēķināšanas var atskaitīt autoru izdevumus?
Atbilde:
Komercsabiedrība aprēķinot un ieturot iedzīvotāju ienākuma nodokli no fiziskajai personai izmaksājamās autoratlīdzības, piemēro 15 procentu likmi, kā arī pirms nodokļa aprēķināšanas no izmaksājamās summas atskaita ar darba radīšanu, izdošanu vai izpildīšanu saistītos attaisnotos izdevumus atbilstoši noteiktajai normai, neatkarīgi no tā vai autoratlīdzības saņēmējs ir vai nav reģistrējies kā saimnieciskās darbības veicējs.
(atbilde sagatavota 01.04.2008. saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem; likuma „Par iedzīvotāju ienākuma nodokli” 11.p. (1.1), (1.2), 15.p. (2.1), 17.p. (10) 1.punkts 17.p. (10.1), Ministru kabineta 2006.gada26.septembra noteikumu Nr.793 „Likuma „Par iedzīvotāju ienākuma nodokli” normu piemērošanas kārtība”” 73.punkts)
http://www.vid.gov.lv/default.aspx?tabid=8&id=41&hl=1&oid=23052&mod=35
323 ziņojumi
809 ziņojumi
Ir jābūt AUTORDARBAM, lai noslēgtu autoratlīdzības līgumu! Tas ir vienīgais kritērijs.
809 ziņojumi