Uzmanību! Jūs šobrīd skatāties forumu ierobežotā režīmā - autorizējaties (lapas augšdaļā) vai reģistrējaties lai piekļūtu visām foruma iespējām (tēmas / atbildes izveidošana, piekļuve sarakstiem «Atlasītās», «Manas tēmas», «Neizlasītās»).
Nodokļi un nodevas
pašnodarbināta persona Uz tēmu sarakstu
48 ziņojumi
Atbildes (14)
2014 ziņojumi
48 ziņojumi
Interesanti gan...!
VID Metodiskie norādījumi:
47. 20.aile”Izdevumi, kas saistīti ar citiem saimnieciskās darbības veidiem”
Šajā ailē uzrāda izdevumus, kas saistīti ar citiem saimnieciskās darbības veidiem, valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, ko persona maksājusi par sevi kā par pašnodarbinātu personu, ja tā nenodarbojas ar lauksaimniecisko ražošanu.
Albīna
Uz kāda dokumenta pamata balstīta Jūsu atbilde?
Jelena1
сообщений: 1085 03.07.2008 10:32
poluchila otvet iz VIDa:
Labdien!
1. Likuma „Par iedzīvotāju ienākumu nodokli” 15.pants2.1 daļa nosaka, ka nodokļa likme, ko maksā no saimnieciskās darbības ienākuma, ir 15 procenti, tāpēc likums neparedz VSAOI iekļaut izdevumos un ieņēmumu un izdevumu žurnālā iemaksas reģistrē 22.ailē „Izdevumi, kas nav attiecināmi uz ienākuma nodokļa aprēķināšanu”.
как из 15.pants2.1 daļa следует, что likums neparedz VSAOI iekļaut izdevumos.
и как это соотносится с последними изменениями в ст.3:
1. Ar nodokli tiek aplikts iekšzemes nodokļa maksātāja taksācijas perioda (kalendārā gada) apliekamo ienākumu apjoms. Algas nodokļa objekts ir maksātāja mēneša apliekamie ienākumi.
2. Iekšzemes nodokļa maksātāja gada (algas nodokļa maksātāja — mēneša) apliekamais ienākums ir viņa gada (mēneša) ienākums, izņemot šā likuma 9.pantā minētos neapliekamos ienākumus, no kura tiek atskaitīti:
1) šā likuma 10.pantā noteiktie attaisnotie izdevumi;
2) maksātāja gada (mēneša) neapliekamais minimums;
3) šā likuma 13.pantā noteiktie atvieglojumi.
2.1 Ja maksātājs taksācijas gada laikā gūst ienākumus, kuri tiek aplikti ar nodokli pēc atšķirīgām likmēm, apliekamo ienākumu saskaņā ar šā panta otro daļu nosaka, šā panta otrās daļas 1., 2. un 3.punktā minētos atskaitījumus sadalot proporcionāli starp attiecīgajiem ienākumu veidiem.
2.2 Ja ienākumi, kurus apliek ar vienu nodokļa likmi, ir mazāki nekā uz tiem attiecinātie atskaitījumi saskaņā ar šā panta otrās daļas 1., 2. un 3.punktuun 2.1 daļu, par atlikušo atskaitījumu daļu samazina ienākumus, kas apliekami ar citu nodokļa likmi.
кто-нибудь может объяснить?
Tā, piemēram,
"Likums par iedzīvotāju ienākuma nodokli", 11. panta 3. punkts "Izdevumos, ja tie saistīti ar taksācijas gada ienākuma gūšanu no saimnieciskās darbības, tiek ieskaitīti: ... 13) Latvijas Republikā noteikto nodokļu (izņemot iedzīvotāju ienākuma nodokli un pievienotās vērtības nodokli) un nodevu (izņemot valsts nodevu par prasības pieteikumu tiesā) maksājumi valsts vai pašvaldības budžetā;"
Vēl 20.03.2007. MK noteikumi nr. 188 "20.20. 20.ailē "Izdevumi, kas saistīti ar citiem saimnieciskās darbības veidiem" norāda izdevumus, kas saistīti ar ieņēmumu gūšanu no citiem saimnieciskās darbības veidiem. Šajā ailē norāda arī valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, ko persona maksājusi par sevi kā par pašnodarbinātu personu, ja tā nenodarbojas ar lauksaimniecisko ražošanu. Šajā ailē norāda arī atsavināto pamatlīdzekļu (ja to atsavināšanas vērtība uzrādīta ieņēmumos) atlikušo vērtību;"
Tiesa, VID darbinieku vidū viedoklis nav vienots. Šī gada sākumā ar šo jautājumu griezos vairākās VID nodaļās (jo nebija 100% pārliecības par saņemtajām atbildēm), liela daļa atbildēja, ka soc. iemaksas netiek iekļautas izdevumos, bet, piemēram, no savas VID nodaļas saņēmu atbildi, ka soc. iemaksas tomēr var iekļaut izdevumos.
Kam lai tic?
39 ziņojumi