Uzmanību! Jūs šobrīd skatāties forumu ierobežotā režīmā - autorizējaties (lapas augšdaļā) vai reģistrējaties lai piekļūtu visām foruma iespējām (tēmas / atbildes izveidošana, piekļuve sarakstiem «Atlasītās», «Manas tēmas», «Neizlasītās»).
Nodokļi un nodevas
Pašpatēriņš Uz tēmu sarakstu
13 ziņojumi
Atbildes (10)
237. Pašpatēriņa darījumos, piegādājot preces vai sniedzot pakalpojumus saņēmējpersonai, ar PVN apliekamā persona - preču piegādātājs (pakalpojumu sniedzējs) - izraksta nodokļa rēķinu un tajā aprēķināto PVN uzskaita konta "Norēķini par pievienotās vērtības nodokli" kredītā.
238. Pašpatēriņa vērtību, kurai piemēro nodokļa likmi 18 %, uzrāda PVN deklarācijas 41.rindā, par pašpatēriņu aprēķināto PVN - 52.rindā. Pašpatēriņa vērtību, kurai piemēro nodokļa likmi 5 %, uzrāda PVN deklarācijas 42.kodaailē, par pašpatēriņu aprēķināto PVN - 53.kodaailē.
239. Pašpatēriņa darījumos ar nodokli apliekamā vērtība ir piegādāto preču vai sniegto pakalpojumu pašizmaksa (likuma 2.pantadevītā daļa).
43.piemērs
Apliekamā persona A, kura sniedz apģērbu ķīmiskās tīrīšanas pakalpojumus, bez atlīdzības iztīra apģērbus saviem darbiniekiem un izraksta nodokļa rēķinu, kurā uzrāda pašpatēriņa vērtību (sniegtā pakalpojuma pašizmaksu) Ls 100, PVN likmi 18 % un aprēķināto nodokli Ls 18.
Apliekamā persona A grāmatvedībā minēto darījumu uzrāda šādi (Ls):
1) izraksta nodokļa rēķinu par sniegto pakalpojumu un iegrāmato izrakstītajā nodokļa rēķinā aprēķināto PVN:
D "Saimnieciskās darbības
izmaksas" 18
K "Norēķini par pievienotās
vērtības nodokli" 18.
Pašpatēriņa vērtību (sniegtā pakalpojuma pašizmaksu) Ls 100 uzrāda PVN deklarācijas 41.rindā, aprēķināto PVN Ls 18 - 52.rindā.
772 ziņojumi
13 ziņojumi
13 ziņojumi
Д 7.... К 5310 -100.00 при покупке (если периодическая инвентура)
Д 7....К 2130 -100.00 при непрерывной инвентаризации
772 ziņojumi
(1) Pie izdevumiem, kas nav tieši saistīti ar saimniecisko darbību, pieskaita visus iekšzemes uzņēmuma un pastāvīgās pārstāvniecības izdevumus īpašnieku vai darbinieku atpūtai, atpūtas ceļojumiem, izklaidēšanās pasākumiem un ar saimniecisko darbību nesaistītiem īpašnieku vai darbinieku braucieniem ar nodokļa maksātāja autotransportu, pabalstiem, dāvinājumiem, dāvinājumos pārvērstiem kredītiem un aizdevumiem, kā arī citas izmaksas naudā vai citās lietās (natūrā) īpašniekiem vai darbiniekiem, kuras netiek uzrādītas kā atlīdzība par veikto darbu vai kuras nav saistītas ar iekšzemes uzņēmuma un pastāvīgās pārstāvniecības saimniecisko darbību.
es pareizi saprotu, pēc šī panta pašpatēriņa summa palielina apliekamo ienākumu?
63 ziņojumi
ziņojumu: 586 09.09.2005 16:44
Bet kur paliek pašpatēriņa vērtība 100 Ls
Д 7.... К 5310 -100.00 при покупке (если периодическая инвентура)
Д 7....К 2130 -100.00 при непрерывной инвентаризации
Labi konteju D 7XXX K 5310=100 Ls
tad D 5310 K 5721 = 17,36 Ls
un D 5310 K 7XXX= 82,64 Ls
Tā?