Uzmanību! Jūs šobrīd skatāties forumu ierobežotā režīmā - autorizējaties (lapas augšdaļā) vai reģistrējaties lai piekļūtu visām foruma iespējām (tēmas / atbildes izveidošana, piekļuve sarakstiem «Atlasītās», «Manas tēmas», «Neizlasītās»).
Nodokļi un nodevas
būvdarbu grāmatojums Uz tēmu sarakstu
377 ziņojumi
Atbildes (12)
169 ziņojumi
tad vēl šāds jautājums radies, par iegādātajiem materiāliem, kuri tiek iepirkti, lai nodrošinātu būvdarbus, kuri skaitās "zem reversā PVN", tad šos materiālus arī citā kontā jāizdala?
(PVN deklarācija papildināta ar jaunu sadaļu – Informācija par pārmaksāto PVN summu par iekšzemē veiktiem darījumiem, par kuriem nodokli maksā preču vai pakalpojumu saņēmējs. Šajā sadaļā norāda pārmaksāto PVN summu, kas pārsniedz 1 000 latu un ir izveidojusies taksācijas periodā par iegādātajām precēm un saņemtajiem pakalpojumiem likuma par PVN 13.2, 13.5 vai 13.6 daļā minēto darījumu nodrošināšanai)
377 ziņojumi

Kaut kādu daļu materiālu jau var pa tiešo sadalīt uz objektiem, bet eksistē jau arī tāda lieta kā noliktava un materiāla pirkšanas mēnesī es kā grāmatvedis vēl nezinu kādam objektam materiāls tiks izmantots.
Un otra lieta ir izdevumi, kurus vispar fiziski nevar sadalīt, piemēram rokas instrumenti, darba apģērbs, aizsardzības līdzekļi, telefons utt utt, jo pirkšanas mēnesī tāpat nezinu kādos objektos darbinieks strādās ar nopirkto urbi (piemeram)
Tā kā ar izdevumu dalīšanu atsevišķos kontos vismaz man nekas nesanāk.
169 ziņojumi
377 ziņojumi
Bet utoties ar pavadzīmēm, nezinot vai izutotā PVN daļa aizvilks lidz 1000
Anda B, tad Jūs vēl neesiet konkrētu VID skaidrojumu saņēmusi attiecībā uz šo jautājumu?
377 ziņojumi
Labdien!
1. Likuma " Par pievienotās vērtības nodokli " 13.6 panta izpratnē būvniecības pakalpojumi ir būvdarbu veikšana jaunas būves (ēkas, inženierbūves) būvēšanai vai esošās būves vai tās daļas renovācijai, rekonstrukcijai, restaurācijai, konservācijai vai nojaukšanai.
Nodokli par minētajiem būvniecības pakalpojumiem, kas sniegti iekšzemē, budžetā maksā būvniecības pakalpojumu saņēmējs, ja būvniecības pakalpojumu sniedzējs un to saņēmējs ir apliekamās personas.
Īpašo PVN maksāšanas kārtību piemēro arī valsts vai pašvaldības iestāde vai pašvaldība, kas ir reģistrēta Valsts ieņēmumu dienesta ar PVN apliekamo personu reģistrā un saņem būvniecības pakalpojumus saskaņā ar Publisko iepirkumu likumā noteikto iepirkuma procedūru vai kā publiskais partneris saskaņā ar Publiskās un privātās partnerības likumu.
Piemērojot īpašo PVN maksāšanas kārtību būvniecības pakalpojumiem, pakalpojuma sniedzējs izraksta būvniecības pakalpojuma saņēmējam nodokļa rēķinu, kurā norāda sniegtā pakalpojuma vērtību bez PVN. Būvniecības pakalpojuma saņēmējs samaksā pakalpojuma sniedzējam nodokļa rēķinā norādīto pakalpojuma vērtību.
Ja būvniecības pakalpojumi tiek sniegti neapliekamām personām, tad PVN likmi piemēro vispārējā kārtībā.
Apliekamai personai ir tiesības atskaitīt kā priekšnodokli par iepirktiem materiāliem no citām apliekamajām personām saņemtajos nodokļa rēķinos norādītās nodokļa summas, ja šos materiālus izmanto savu ar nodokli apliekamo darījumu nodrošināšanai, saskaņā ar likuma 10.pantu
2.Īpašo PVN maksāšanas kārtību piemēro tikai būvniecības pakalpojumiem, atbilstoši likuma 13.6 panta prasībām, bet pārējiem saimnieciskās darbības darījumiem piemēro PVN likmi vispārējā kārtībā.
Atbildei ir informatīvs raksturs.
Visi nodokļu normatīvie akti ir atrodami VID mājas lapā www.vid.gov.lvsadaļā Nodokļi
Ar cieņu,
VID konsultanti
169 ziņojumi
377 ziņojumi
377 ziņojumi