Uzmanību! Jūs šobrīd skatāties forumu ierobežotā režīmā - autorizējaties (lapas augšdaļā) vai reģistrējaties lai piekļūtu visām foruma iespējām (tēmas / atbildes izveidošana, piekļuve sarakstiem «Atlasītās», «Manas tēmas», «Neizlasītās»).
revers.PVN
Kolēģi, būvn. SIA ir PVN maksātājs un šī gada janvārī izrakstīja rēķinu fiziskai personai. Tātad šajā gadījumā PVN piemērojam (iekš apmaksas summas) un iegrāmatojam kā reverso? pareizi?
Atbildes (11)
Reverso PVN tikai starp diviem jur.personamPVN maksatāijem. Fiziskai personai (ne PVN maksātājam) vis paliek kā iepriekš.
Tātad PVN atskaitu un maksāju valsts budžetā? šī fiz.persona(pasūtītājs) nav PVN maksātājs.
(Jā, par jurid. man skaidrs.)
Nav svarīgi vai fiziska vai juridiska persona - kritērijs ir "apliekamās personas"
"13.6 pants.
(2) Nodokli par šā panta ceturtajā daļā minētajiem būvniecības pakalpojumiem, kas sniegti iekšzemē, valsts budžetā maksā būvniecības pakalpojumu saņēmējs, ja būvniecības pakalpojumu sniedzējs un būvniecības pakalpojumu saņēmējs ir apliekamās personas.
Reverso PVN ir 3 nosacijumi:
1)PVN apliek. personas
2)pakalpojumu sniedzējam ir jāpārliecinās ka sniegtie pakalpojumi tiek veikti būves celšanas, rekonstrukcijas, restaurācijas, renovācijas, konservācijas vai nojaušanas ietvaros.
3)šiem darbiem ir jābūt veiktiem, apliecinātiem un saskaņotiem būvniecības nozari reglamentējošo normatīvo aktu prasībām.....ir jābūt būvatļaujai.
Par .....ir jābūt būvatļaujai nepiekrītu, pagaidām nekur neesmu izlasījusi, ka vienkāršotā renovācija kam nav nepieciešama būvatļauja nebūtu būvniecības pakalpojums.
ir jābūt būvatļaujai......man to teica VID konsultānte!
Vai pavaicājāt arī VID konsultantei kur Būvniecības likumā un Vispārējos būvnormatīvos tas IR rakstīts?
VID metodisko materiālos ir rakstīts: ka par būvniecības pakalpojumiem, kas sniegti iekšzemē, pievienotās vērtības nodokli (turpmāk – PVN) aprēķina un budžetā maksā būvniecības pakalpojumu saņēmējs, ja šo pakalpojumu sniedzējs un arī saņēmējs ir apliekamās personas, t.i., piemēro īpašo PVN maksāšanas kārtību.
Likuma „Par pievienotās vērtības nodokli” 13.4pantā ir noteikta īpašā PVN maksāšanas un priekšnodokļa atskaitīšanas kārtība.
Mums ar VID seminārā īpaši uzsvēra,ka lai piemērotu reverso PVN ir vajadzīga būvatļauja vai būvniecības kartiņa. Likumos tas neesot atrunāts,bet tas būšot noteicošais.
Kad likumos tas būs atrunāts tad arī pēc tiem vadīšos, bet kamēr ir spēkā Būvniecības likumā un MK Vispārīgie būvnoteikumi Nr 112 dotās definīcijas, man kā būvkomersantam un būvniecības pakalpojumu sniedzējam tās ir saistošas.
VID ievietojis jautājumus un atbildes par reverso PVN būvniecībā. Varbūt kāds atrod atbildi uz savējo.
http://www.vid.gov.lv/dokumenti/tiesibu_akti/metodiskie%20materiāli/pvn/2012/pvn_info%20buvnieciba.doc
Aizvērt
Īss pārkāpuma apraksts
Aizvērt
Rediģēšanas vēsture