Uzmanību! Jūs šobrīd skatāties forumu ierobežotā režīmā - autorizējaties (lapas augšdaļā) vai reģistrējaties lai piekļūtu visām foruma iespējām (tēmas / atbildes izveidošana, piekļuve sarakstiem «Atlasītās», «Manas tēmas», «Neizlasītās»).
Saeima pieņem grozījumus Vispārējās izglītības likumā Uz tēmu sarakstu
Saeima pieņem grozījumus Vispārējās izglītības likumā
Ja nu kādam bērni, kas lāga negrib mācīties, tad derētu zināt
Saeima piektdien, 1.jūlijā, galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Vispārējas izglītības likumā. Izmaiņas skar plašu jautājumu loku, mainot prasības pārcelšanai nākamajā klasē un reglamentējot dažādus speciālās izglītības jautājumus.
Būtiskākais grozījumu aspekts saistīts ar pirmsskolas izglītības iestādēm – likumā iestrādāts princips, ka pašvaldības savā teritorijā nodrošina vienlīdzīgu pieeju pirmsskolas izglītības iestādēm visiem bērniem no pusotra gada vecuma. Priekšlikums Izglītības, kultūras un zinātnes komisijā tapis kopā ar vecāku organizāciju pārstāvjiem, un ir bijusi nozīmīga politiskā izšķiršanās, norāda komisijā.
No nākamā mācību gada dokumentu par pamatizglītības apguvi varēs iegūt tikai, ja vērtējums zemāks par četrām ballēm iegūts vienā mācību priekšmetā. Līdz šim pamatskolu varēja beigt arī ar divām nesekmīgām atzīmēm.
Savukārt atestātu par vispārējās vidējās izglītības programmas apguvi izglītojamais saņems, ja vērtējums četras balles un augstāks iegūts visos mācību priekšmetos. Līdz šim vidusskolu varēja absolvēt, ja vienā no mācību priekšmetiem vērtējums bija nesekmīgs.
Atbildes (1)
Likumā definēta vakara (maiņu) vidusskolu loma, nosakot, ka šo vidusskolu pamatuzdevums ir īstenot vispārējās vidējās izglītības programmas, lai nodrošinātu iespēju iegūt izglītību personām, kuras ģimenes apstākļu, darba, sociālekonomisku, veselības stāvokļa vai citu iemeslu dēļ nav ieguvušas vai neiegūst izglītību citās vispārējās izglītības iestādēs.
Tāpat likumā noteikts, ka sākumskolas īsteno pamatizglītības pirmā posma izglītības programmas no 1. līdz 6.klasei
Likumā ietverti arī speciālās izglītības īstenošanas principi. Speciālās izglītības programmas nodrošina iespēju iegūt vispārējo izglītību izglītojamajiem ar speciālām vajadzībām atbilstoši viņu veselības stāvoklim, spējām un attīstības līmenim. Speciālās izglītības programmas var īstenot jebkurā izglītības iestādē, vienlaikus nodrošinot izglītojamo vajadzībām atbilstošus atbalsta un rehabilitācijas pasākumus, izglītojamo sagatavotību dzīvei un darbam sabiedrībā.
Aizvērt
Īss pārkāpuma apraksts
Aizvērt
Rediģēšanas vēsture