http://www.nsg.lv/document.html?id=10000010&lang=lv#_Toc125651982
Preču iegāde Eiropas Savienības teritorijā
Eiropas Savienības teritorija ir Eiropas Savienības dalībvalstu teritorija, kas noteikta Eiropas kopienas dibināšanas līguma 299. pantā.
Saņemot no piegādātāja attaisnojuma dokumentu par preču iegādi, grāmatvedības darbinieks, kura pienākumos tas ietilpst, saskaņā ar grāmatvedības dokumentu apgrozības shēmu pārbauda, vai dokuments satur par preču iegādi nepieciešamo informāciju. Preču piegādes dokuments šajā gadījumā atbildīs katras dalībvalsts noteiktajām prasībām, un tāpēc tas bieži vien neatbildīs Latvijas nodokļu rēķina prasībām. Parasti, saņemot preces no citas valsts, tiek saņemts CMR – invoice, kurā ir norādīta preču kopējā summa, atlaides vai pieskaitījumi un preču specifikācija, kurā ir norādītas preces pa nomenklatūrām un to izcenojumi.
Saskaņā ar likuma „Par pievienotās vērtības nodokli” 8. panta 4.1 daļu apliekamā persona, kas veic preču iegādi Eiropas Savienības teritorijā, nodokļa rēķinu neizraksta. Ar pievienotās vērtības nodokli apliekamā persona nodokļa aprēķināšanai un priekšnodokļa atskaitīšanai vajadzīgos aprēķinus veic uz preču piegādātāja izrakstītā rēķina pamata.
Šie norēķini saistīti ar papildu izdevumiem, kas attiecas uz preci: atmuitošana, transports un nodokļi uz robežas. Parasti visi papildu izdevumi tiek iesniegti reizē ar preces saņemšanas dokumentiem un tos var iekļaut preces pašizmaksā. Ja papildu izdevumu dokumenti grāmatvedībā ienāks vēlāk, tos iespējams nogrāmatot uz preču iegādes izmaksām, neskarot preču pašizmaksu.