Uzmanību! Jūs šobrīd skatāties forumu ierobežotā režīmā - autorizējaties (lapas augšdaļā) vai reģistrējaties lai piekļūtu visām foruma iespējām (tēmas / atbildes izveidošana, piekļuve sarakstiem «Atlasītās», «Manas tēmas», «Neizlasītās»).
Inventerizacijas gramatojumi
Palidziet ludzu ar padomu! Tikai nesen saku stradat gramatvedibas joma,tapec dazhi man neskaidri jautajumi Jums var likties tik elementari,bet ceru uz Jusu sapratni un atbalstu!
Uzskaitee ir ziedu veikals...nedeljaa 2-3 ienakoshas pavadzimes, kuras uzreiz tiek norakstitas uz 7120. Bet par cik tie ir ziedi, ljoti liela dalja aiziet bojaa un tie ir janoraksta. Katras nedeljas beigas tiek planots veikt inventerizaciju (veikals strada tikai 2. nedelju). Kadi konti tiek lietoti shados gadijumos? Kur es varetu iegut sikaku informaciju (likumu) par inventerizacijas veikshanu?
Paldies par sapratni!
Atbildes (18)
Ko jūs vēl taisāties norakstīt, ja jau pie pirkšanas uz izmaksām norakstāt?
"Noteikumi par grāmatvedības kārtošanu un organizāciju" MK noteikumi Nr.585
"Norādījumi par inventarizācijām" FM norādījumi Nr.832 (manā failu glabātuvē)
Vai tad prece kas sabojajusies man nav janoraksta?
Bet vienreiz jau jūs norakstāt! Pie saņemšanas.
Man tāda grāmatvedība vispār šķiet dīvaina, ka visas preces uzreiz noraksta izdevumos.
Kā tad paliek ar preču uzskaiti un inventarizāciju?
Pārskata perioda beigās atjaunojat preču krājumus uzskaitē?
Pareizi Andaz skaidro - ja vienreiz jau norakstījāt, ko taisāties norakstīt vēlreiz?
Var jau arī tā - uzreiz uz izmaksām un tad ar inv.aktuperioda beigās regulē atlikumu.
Bet jums, Agp, jālasa, kas grāmatvedības metodikā rakstīts - kāda veida krājumu uzskaite uzņēmumā notiek - pēc nepārtrauktās vai periodiskās inventarizācijas metodes.
Agp- ieejiet "meklēšana" virs krēsla, atķeksējiet "forumā" un izņemiet ķeksīti "visur" un meklējiet vārdu "normatīvs".Tur Jūs atradīsiet daudz par šo tēmu, jo ziedu norakstīšanai Jums būs vajadzīgs preču zuduma normatīvs, ar ko Jūs salīdzināsiet norakstītās summas, un tālāk arī sekos vai nesekos grāmatojumi, jo par virs normatīva norakstītajām būs jāpalielina UIN apliekamā bāze. Iesācējiem es īsti nezinu,bija savādāk - vai nu pēc prognozēm noteica vai pēc līdzīgā uzņēmuma, bet vispārējā gadījumā pēc 3 iepriekšējo gadu fakta to rēķina.
Gadījumā, ja uzņēmumam tehnoloģisko procesu, saimnieciskās darbības specifikas u.tml rezultātā rodas preču (produkcijas) zudumi, tad uzņēmums nosaka plānoto zudumu normatīvus taksācijas periodam, pamatojoties uz faktisko preču zudumu (norakstīto preču) vērtību iepriekšējos trijos taksācijas periodos. Uzņēmumi, kuri ir jaunizveidoti vai kuru darbības veids, izmantotās izejvielas vai pārdodamo preču sortiments būtiski mainījies, plānoto zudumu normas nosaka, pamatojoties uz attiecīgā uzņēmuma prognozi taksācijas periodam un ievērojot tā darbības, nozares vai ražošanas veida specifiku. Ja uzņēmumā nav noteikts plānoto zudumu normatīvs, tad attiecīgie preču zudumi un norakstīto preču vērtība ir uzskatāmi par izdevumiem, kas nav tieši saistīti ar saimniecisko darbību. Pie izdevumiem, kas nav tieši saistīti ar saimniecisko darbību pieskaita arī zudumus un norakstīto preču vērtību, kas pārsniedz uzņēmuma plānoto normatīvu taksācijas periodam.
mjaa....pashlaik visu to saprotu ar mokaam...varbuut kaads var ieteikt kaadu konsultantu,kas nesteidzoties vareetu par to visu procesu uzstaastiit un paraadiit uz papiira?
Agp
Izstrādājiet un lai Jūsu priekšnieks apstiprina metodiku preču uzskaitei. Tad arī Jums būs uz papīra tas, ko vēlaties saprast.
Mēģiniet lietotāju failu glabātuvēs atrast šādas metodikas paraugu, būs vieglāk.
Ja esat pēc augstskolas, iesaku aiziet uz kādiem labiem kursiem. Piemēram "Biznesa komplekss" rīko ļoti kvalitatīvus. Tas palīdzēs labāk kā vnk konsultācija. Pēc tam materiālu kā rokasgrāmatu varēsiet izmantot.
Jo, ja neesat pieredzes bagāts grāmatvedis, arī metodiku būs ļoti grūti izstrādāt.
Firminja jauna...tagad jau paraleeli censhos uzstradat to metodiku, bet sanaak taa paleeni...tagad saaku domaat par to precu uzskaiti un iepirkshanu...vai iepirkto preci uz 2130 vai uz 7.grupu...man ir teikushi ka uz 7. nedriikst,jo kaa tad es varu kaut ko paardot, ja esmu jau norakstiijis...tagad uzzinaaju par planoto zudumu normativiem un atkal esmu apjucis

Ari gramatvedi negribas njetm...gribas pasham visam iziet cauri...pieredzei...
Mīļais cilvēk! Vai jūs zobus arī pats sev ārstējat???
Kāpēc daudziem šķiet, ka sakārtot grāmatvedību ir nieks vien!
Grāmatvedību mācās daudzus gadus. To nevar tā - apsēdos un sataisīju!
Protams, ir apsveicami, ja gribas pašam visam cauri izurbties, bet lai zinātu kam urbties, ar ko sāk, un kādā veidā, bez kursiem nu neiztikt!
Lai sataisītu metodiku, grāmatvedība ir jāpārzin!
Pieredzes bagāts grāmatvedis nekaunas ik pa laikam kādus grāmatvedības kursus apmeklēt, kāpēc jūs to uzskatāt zem sava goda?
Forumā grāmatvedību iemācīties nevar!
Tā jau ir - "Ari gramatvedi negribas njetm...gribas pasham visam iziet cauri...pieredzei... ", bet kā vienmēr skopais maksā divreiz.
Var jau paņemt grāmatvedi uz laiku, kurš varētu izstrādāt metodiku un palīdzēt ar padomu, kaut gan diez vai ka'ds būs ar mieru
Kapec domajat ka uzskatu to zem sava goda? Kursi ir labi un vajadziigi,bet ir situacijas, kad tos nav iespejas iziet...tad es priekshroku dodu palasit forumus neka izdomat pasham savu unikalu uzskaites veidu
Attiecībā uz 7.grupuJums jāpieņem lēmums, kuru no veidiem izvēlēties.Pārzinu abus no šiem veidiem un labāk patīk - grāmatot preču iegādi un 7120. kontu un gada beigās pēc inventarizācijas rezultātiem koriģēt atlikumus 2130.kontā.Un tās kārtējās iknedēļas inventarizācijas - tās jau var būt ārpus bilances un uzskaite materiālajai atbildībai arī ārpusbilances, ja tāda ir vajadzīga.
Jaa...taa buus arii jaadara....PALDIES!
Aizvērt
Īss pārkāpuma apraksts
Aizvērt
Rediģēšanas vēsture