Uzmanību! Jūs šobrīd skatāties forumu ierobežotā režīmā - autorizējaties (lapas augšdaļā) vai reģistrējaties lai piekļūtu visām foruma iespējām (tēmas / atbildes izveidošana, piekļuve sarakstiem «Atlasītās», «Manas tēmas», «Neizlasītās»).
Darba likumdošana, darba attiecības. Darba drošība.
Valdes loceklis- grāmatvedis Uz tēmu sarakstu

Ita27 05.03.2007 15:28
81 ziņojums
81 ziņojums
Atbildes (16)
mozhet bitj....
toljko oformite trudovim dogovorom
toljko oformite trudovim dogovorom

Agafija 05.03.2007 15:33
499 ziņojumi
499 ziņojumi
Actrida Albina
Нет такого в законе.
Есть в правилах КМ, но я сомневаюсь в правомерности такого ограничения.
Нет такого в законе.

Есть в правилах КМ, но я сомневаюсь в правомерности такого ограничения.
MK Nr.927
30.Uzņēmuma vadītājs, kas grāmatvedību kārto pats (individuālais komersants, cita fiziskā persona, kura veic saimniecisko darbību, individuālā uzņēmuma īpašnieks, zemnieku vai zvejnieku saimniecības īpašnieks, kapitālsabiedrības vienīgais īpašnieks - vienīgais valdes loceklis), kasiera un atbildīgā grāmatveža pienākumus drīkst veikt pats.Kredītiestādes, krājaizdevu sabiedrības un Latvijas Banka drīkst apvienot kasiera un atbildīgā grāmatveža pienākumus, ja tiek nodrošinātas atbilstošas iekšējās kontroles procedūras pilnīgai un pareizai saimniecisko darījumu iegrāmatošanai
http://www.lv.lv/index.php?menu_top=TA&menu_left=TA&menu_body=DOC&id=148124
30.Uzņēmuma vadītājs, kas grāmatvedību kārto pats (individuālais komersants, cita fiziskā persona, kura veic saimniecisko darbību, individuālā uzņēmuma īpašnieks, zemnieku vai zvejnieku saimniecības īpašnieks, kapitālsabiedrības vienīgais īpašnieks - vienīgais valdes loceklis), kasiera un atbildīgā grāmatveža pienākumus drīkst veikt pats.Kredītiestādes, krājaizdevu sabiedrības un Latvijas Banka drīkst apvienot kasiera un atbildīgā grāmatveža pienākumus, ja tiek nodrošinātas atbilstošas iekšējās kontroles procedūras pilnīgai un pareizai saimniecisko darījumu iegrāmatošanai
http://www.lv.lv/index.php?menu_top=TA&menu_left=TA&menu_body=DOC&id=148124
А теперь прочитайте, что написано в статье 3 ЗоБУ. Норма закона имеет выше силу чем норма правил КМ.



А я вообще не понимаю, в чем проблема. В правилах говорится о том, что единственный ипашниек может быть и лоцеклисом, и бухгалтером, и касиром. А если учредителей двое, то вообще никаких проблем. Один бух, второй кассир. О чем копья ломаем?
А в 3 статье сейчас ничего не написано.
3.pants
Uzņēmuma vadītājs organizē grāmatvedības kārtošanu atbilstoši šā likuma prasībām.
Дальше есть 15 статья
15.pants
Noteikumus par grāmatvedības kārtošanu un organizāciju, kā arī par kases operāciju uzskaiti izdod Ministru kabinets
Стал быть как Кабмин порешит, так и будет. И он порешил.
3.pants
Uzņēmuma vadītājs organizē grāmatvedības kārtošanu atbilstoši šā likuma prasībām.
Дальше есть 15 статья
15.pants
Noteikumus par grāmatvedības kārtošanu un organizāciju, kā arī par kases operāciju uzskaiti izdod Ministru kabinets
Стал быть как Кабмин порешит, так и будет. И он порешил.
69. Lai nodrošinātu grāmatvedības kontroles efektīvu darbību, uzņēmuma vadītājs grāmatvedības darba organizācijā ievēro šādus priekšnoteikumus:
69.1. darba pienākumus veic kvalificēti darbinieki;
69.2. ir sadalīti darba pienākumi, nosakot katra darbinieka konkrēto uzdevumu un viņa atbildības pakāpi;
69.3. darbinieku pienākumi ir sadalīti tā, lai katra saimnieciskā darījuma norisi kontrolētu vairāki darbinieki;
69.4. ir sagatavoti kvalitatīvi darba organizācijas dokumenti un ievērots nosacījums, ka visos gadījumos, kad nepieciešams rīkoties citādi, nekā minētajos dokumentos norādīts, nepieciešama uzņēmuma vadītāja atļauja;
69.5. uzskaites funkcija ir atdalīta no pārējām uzņēmuma saimnieciskās darbības funkcijām.
Es arī par šo jautājumu esmu domājusi, tas 69.5. punkts liekas tāds traucējošs šajā sakarā?
69. Lai nodrošinātu grāmatvedības kontroles efektīvu darbību, uzņēmuma vadītājs grāmatvedības darba organizācijā ievēro šādus priekšnoteikumus:
69.1. darba pienākumus veic kvalificēti darbinieki;
69.2. ir sadalīti darba pienākumi, nosakot katra darbinieka konkrēto uzdevumu un viņa atbildības pakāpi;
69.3. darbinieku pienākumi ir sadalīti tā, lai katra saimnieciskā darījuma norisi kontrolētu vairāki darbinieki;
69.4. ir sagatavoti kvalitatīvi darba organizācijas dokumenti un ievērots nosacījums, ka visos gadījumos, kad nepieciešams rīkoties citādi, nekā minētajos dokumentos norādīts, nepieciešama uzņēmuma vadītāja atļauja;
69.5. uzskaites funkcija ir atdalīta no pārējām uzņēmuma saimnieciskās darbības funkcijām.
69. Lai nodrošinātu grāmatvedības kontroles efektīvu darbību, uzņēmuma vadītājs grāmatvedības darba organizācijā ievēro šādus priekšnoteikumus:
69.1. darba pienākumus veic kvalificēti darbinieki;
69.2. ir sadalīti darba pienākumi, nosakot katra darbinieka konkrēto uzdevumu un viņa atbildības pakāpi;
69.3. darbinieku pienākumi ir sadalīti tā, lai katra saimnieciskā darījuma norisi kontrolētu vairāki darbinieki;
69.4. ir sagatavoti kvalitatīvi darba organizācijas dokumenti un ievērots nosacījums, ka visos gadījumos, kad nepieciešams rīkoties citādi, nekā minētajos dokumentos norādīts, nepieciešama uzņēmuma vadītāja atļauja;
69.5. uzskaites funkcija ir atdalīta no pārējām uzņēmuma saimnieciskās darbības funkcijām.
69.1. darba pienākumus veic kvalificēti darbinieki;
69.2. ir sadalīti darba pienākumi, nosakot katra darbinieka konkrēto uzdevumu un viņa atbildības pakāpi;
69.3. darbinieku pienākumi ir sadalīti tā, lai katra saimnieciskā darījuma norisi kontrolētu vairāki darbinieki;
69.4. ir sagatavoti kvalitatīvi darba organizācijas dokumenti un ievērots nosacījums, ka visos gadījumos, kad nepieciešams rīkoties citādi, nekā minētajos dokumentos norādīts, nepieciešama uzņēmuma vadītāja atļauja;
69.5. uzskaites funkcija ir atdalīta no pārējām uzņēmuma saimnieciskās darbības funkcijām.
Es arī par šo jautājumu esmu domājusi, tas 69.5. punkts liekas tāds traucējošs šajā sakarā?
69. Lai nodrošinātu grāmatvedības kontroles efektīvu darbību, uzņēmuma vadītājs grāmatvedības darba organizācijā ievēro šādus priekšnoteikumus:
69.1. darba pienākumus veic kvalificēti darbinieki;
69.2. ir sadalīti darba pienākumi, nosakot katra darbinieka konkrēto uzdevumu un viņa atbildības pakāpi;
69.3. darbinieku pienākumi ir sadalīti tā, lai katra saimnieciskā darījuma norisi kontrolētu vairāki darbinieki;
69.4. ir sagatavoti kvalitatīvi darba organizācijas dokumenti un ievērots nosacījums, ka visos gadījumos, kad nepieciešams rīkoties citādi, nekā minētajos dokumentos norādīts, nepieciešama uzņēmuma vadītāja atļauja;
69.5. uzskaites funkcija ir atdalīta no pārējām uzņēmuma saimnieciskās darbības funkcijām.
69. Lai nodrošinātu grāmatvedības kontroles efektīvu darbību, uzņēmuma vadītājs grāmatvedības darba organizācijā ievēro šādus priekšnoteikumus:
69.1. darba pienākumus veic kvalificēti darbinieki;
69.2. ir sadalīti darba pienākumi, nosakot katra darbinieka konkrēto uzdevumu un viņa atbildības pakāpi;
69.3. darbinieku pienākumi ir sadalīti tā, lai katra saimnieciskā darījuma norisi kontrolētu vairāki darbinieki;
69.4. ir sagatavoti kvalitatīvi darba organizācijas dokumenti un ievērots nosacījums, ka visos gadījumos, kad nepieciešams rīkoties citādi, nekā minētajos dokumentos norādīts, nepieciešama uzņēmuma vadītāja atļauja;
69.5. uzskaites funkcija ir atdalīta no pārējām uzņēmuma saimnieciskās darbības funkcijām.

Klaudijan 06.03.2007 12:49
311 ziņojumi
311 ziņojumi
Atvainojos par foruma piesārņošanu ar pārlieku lielu centību kopēšanā.

Klaudijan 06.03.2007 12:52
311 ziņojumi
311 ziņojumi
Стал быть как Кабмин порешит, так и будет. И он порешил.
нет, КМ порешить не может, Он может действовать в рамках закона. Вне этих рамок его "порешения" силы не имеют.
нет, КМ порешить не может, Он может действовать в рамках закона. Вне этих рамок его "порешения" силы не имеют.
Klaudijan
Действительно, для анализа надо рассматривать эти пункты.
Но проблема остается - на мой взгляд есть сужение нормы ЗоБУ.
Действительно, для анализа надо рассматривать эти пункты.
Но проблема остается - на мой взгляд есть сужение нормы ЗоБУ.
А в ЗоБУ никакой нормы и нет кроме того что бухучет должон быть. Каким он должон быть - как Кабмин скажет.
И это не единственный случай, когда право на установление законодательных норм делегируется Кабмину. Якобы для того, чтобы не напрягать законодателя всякими техническими подробностями. Потом в тех подробностях вся суть нормы и проявляется.
Если очень хочется покопать в сторону нарушений прав человека, то копай глыбже.
Кабмин в данном случае это Минфин. Минфин - это СГД. В результате исполнительная и контролирующая структура у нас пишет законы. И мало того, что это никого не беспокоит, так ведь еще ждут всяких правил, методичек и указивок, да еще обжаются когда их нет.
И это не единственный случай, когда право на установление законодательных норм делегируется Кабмину. Якобы для того, чтобы не напрягать законодателя всякими техническими подробностями. Потом в тех подробностях вся суть нормы и проявляется.
Если очень хочется покопать в сторону нарушений прав человека, то копай глыбже.
Кабмин в данном случае это Минфин. Минфин - это СГД. В результате исполнительная и контролирующая структура у нас пишет законы. И мало того, что это никого не беспокоит, так ведь еще ждут всяких правил, методичек и указивок, да еще обжаются когда их нет.
Aizvērt
Īss pārkāpuma apraksts
Aizvērt