Uzmanību! Jūs šobrīd skatāties forumu ierobežotā režīmā - autorizējaties (lapas augšdaļā) vai reģistrējaties lai piekļūtu visām foruma iespējām (tēmas / atbildes izveidošana, piekļuve sarakstiem «Atlasītās», «Manas tēmas», «Neizlasītās»).
Neizņemta alga
Labdien visiem pēcsvētku dienā! Saskāros ar sekojošu jautājumu. SIA vienīgais dibinātājs īpašnieks un arī darbinieks , kuram aprēķināta katru mēnesi no septembra 05.g. kad uzņēmums sāka darbību 20,- Ls alga. Bet nevienu mēnesi algu nav izņēmis. Tātad nodoti 3.pielikumipar VSAOI ar apr.algu20,- aprēķināto no tās VSAOI ,VRN, bet par cik alga nav izmaksāta IIN katru mēnesi 0.Tagadviens jautājums ko šādā gadījumā rakstīt paziņojumā par algas nodokli par 2005.gadu?Saprotu, ka ieturētā IIN vietā rakstu 0.Tagadja šis cilvēks nodod savu fiz.personasgada deklarāciju iznāk , ka viņam šī uzskaitītā summa nav jāuzrāda kā ienākums pēc loģiskiem apsvērumiem , jo naudu faktiski nav saņēmis.Bet kur likt šo uzskaitīto , bet neizņemto algu jo īpašnieks nedomā to izņemt arī turpmāk.Varbūt var deponēt . Bet ko ar deponēto? Varbūt atkal var likt atpakaļ ieņēmumos?Nu liela ķibele ar tādu spītīgu īpašnieku , kas negrib izņemt algu. Saprotu , ka lauzt darba līgumu un noteikt vadības līgumu arī nevar , jo nav neviena cita darbinieka ( viņš tirgo gleznas).Kādas Jūsu pārdomas šajā jautājumā?
Atbildes (20)
Nauda bija jādeponē, ja tā netika tādu vai citādu iemeslu dēļ izņemta termiņā. Es IIeN būtu ieskaitījusi budžetā.
Sorry, skaidrojums *izņemta* no uzņēmuma neatkarīgu iemeslu dēļ - darbinieks nav saņēmis. Tas tā, lai būtu skaidra manis izteiktā doma.
Ja likumā noteiktā laikā ( 10 gadu laikā )deponētā alga netiek pieprasīta, to noraksta kā bezcerīgus parādus, iekļaujot pārskata perioda ienēmumos. Tas ir saskaņā ar Civillikuma 1895.pantu-"Visas saistības, kuras nav noteikti izņemtas no no ilguma ietekmes un kuru izlietošanai nav likumā noteikti īsāki termiņi, izbeidzas, ja tiesīgā persona tās neizlieto 10 gadu laikā".
Interesanti, pats arī glezno vai tikai tirgo?
IIN Jums tomēr budžetā bija jāpārskaita, jo to maksā NO APRĒĶINĀTĀS nevis izņemtās algas.;)
Даааа? Фс этим как быть?
http://www.vid.gov.lv/dokumenti/tiesibu_akti/likumi/par%20iedzīvotāju%20ienākuma%20nodokli_jauns.doc
29.pants Darba devēja pienākumi
1. Darba devēja pienākums ir šajā likumā noteiktajos termiņos un kārtībā:
1) aprēķināt, ieturēt un iemaksāt budžetā algas nodokli no darbiniekam izmaksātajām summām, norādot maksātāja dzīvesvietu;
2. Pārskaitīt (ieskaitīt) budžetā nodokli no darba devēja līdzekļiem, neieturot to no darbinieka, ir aizliegts, izņemot nodokļa pamatparāda palielinājumu atbilstoši Latvijas Bankas noteiktajai refinansēšanas likmei un soda sankcijas, kas darba devējam jāmaksā par nodokļu likumu pārkāpumiem, kā arī veicot nodokļa aprēķina precizējumus gadījumos, kad aprēķinātās nodokļa summas nav iespējams ieturēt no darbinieka vai ienākuma saņēmēja.
Tigra, tieši otrādi IIN maksā no IETURĒTĀS nevis aprēķinātās algas.
Kļūdījos nevis no ieturētās bet IZMAKSĀTAS algas:)
Подоходный налог платится из выплаченной зарплаты. Если зарплата не выплачена, то и налог не перечисляется в бюджет. По-моему,так.
И по закону так.
Nu ja tas būtu skaidrs,bet problēmu neatrisina:)
Илма, ну так прижмите его к стенке и объясните, что своими непонятными решениями по поводу не желания получать з/плату, он засоряет бухгалтерский учет. Пусть получит свои "миллионы" за 2005 год, а в 2006 уходит в свободное плавание, тем более что закон по соцу такое позволяет.:)
VID seminārā par soc.unIIN pateica viennozīmīgi. Algu aprēķinājāt, atskaiti sastādījāt, pat ja alga kādam darbiniekam stāv pie kasiera neizņemta, max 2dienas pēc paredzētā algu izmaksas datuma (ko Jūs uzrādat savās atskaitēs)nodokļi jāpārskaita.
Katrs var palikt pie sava viedokļa un rīkoties saskaņā ar likumu vai tā interpretāciju, bet situācija, kad gadu neizņem algu un tāpēc netiek pārskaitīts
nodoklis nav normāla.:D
Ņemot vērā mūsu laikmeta iespējas pārskaitīt algu uz norēķina karti es jau vairākus gadus vispār nepieļauju situāciju, kad šāda muļķīga problēma ar neizņemtām algām varētu rasties.
А Зачем начислять и не выплачивать? В чем собака?;)
А налог можно было и перечислить, с 20 латов то.Вот что значит дира жаба душила.
И еще, вы не проводили по кассе, или вся сумма лежит в сейфе?
Хотелось бы мне на этого альтруиста посмотреть. Нет на него ОБХСС
Jā šī nu ir tā reize kad es Tigra Jums nevaru piekrist par IIN nodokli, jo man atkal visos VID konsultanti ir atbildējuši , ka IIN 3.pielikumaatskaitē jāparāda TIKAI TAD kad alga ir izmaksāta un IIN faktiski ieturēts kas arī ir saprotams pēc Bastet norādītā likuma.Betprotams varam palikt katra pie savām domām.Par pārskaitīšanu uz karti , ja pieeja bankas kontam ir tikai īpašniekam arī nav iespējama.Kā risinājumu , jo šī summa nav liela protams saskatu pārrunas ar īpašnieku , ka summa jāparāda no kases izmaksāta un jānoslēdz vadības līgums ar atlīdzību 0 , kas arī šo problēmu pilnībā atrisinās:)
Aizvērt
Īss pārkāpuma apraksts
Aizvērt
Rediģēšanas vēsture