Uzmanību! Jūs šobrīd skatāties forumu ierobežotā režīmā - autorizējaties (lapas augšdaļā) vai reģistrējaties lai piekļūtu visām foruma iespējām (tēmas / atbildes izveidošana, piekļuve sarakstiem «Atlasītās», «Manas tēmas», «Neizlasītās»).
Darba likumdošana, darba attiecības. Darba drošība.
Neapliekamais minimums !!! Uz tēmu sarakstu
194 ziņojumi
Atbildes (3)
Saskaņā ar MK noteikumu Nr. 790 (25.10.2005) Minimālā mēneša darba alga normālā darba laika ietvaros ir 90 latu. Minimālā stundas tarifa likme ir 0,535 lati.
Pusaudžiem minimālā stundas tarifa likme ir 0,611latu.
Darbiniekiem, kuri pakļauti īpašam riskam un kuriem normālais darba laiks ir septiņas stundas dienā un 35 stundas nedēļā, minimālā stundas tarifa likme ir 0,611latu.
Mēnesī, kad darba stundu skaits ir mazāks par gada vidējo darba stundu skaitu mēnesī, darbiniekiem, kuriem nolīgta laika algas sistēma ar minimālās stundas tarifa likmes apmaksu un kuri nostrādājuši visas mēnesī noteiktās darba stundas, darba algu nosaka minimālās mēneša darba algas apmērā, aprēķināto darba algu palielinot par starpību starp aprēķināto darba algu un šajos noteikumos minēto minimālo mēneša darba algu.
Ja darbiniekiem saglabājama vidējā izpeļņa, to palielina par starpību starp šajos noteikumos minēto minimālo mēneša darba algu un Ministru kabineta noteikto minimālo darba algu tajos mēnešos, par kuriem aprēķināma mēneša vidējā izpeļņa.
Saskaņā ar MK noteikumiem Nr.872 (22.11.2005) noteikti iedzīvotāju ienākuma nodokļa (turpmāk - nodoklis) papildu atvieglojumu apmēru un to piemērošanas kārtību personām, kuras saskaņā ar likumiem ir atzītas par invalīdiem, politiski represētajām personām vai nacionālās pretošanās kustības dalībniekiem.
Personai, kurai noteikta invaliditāte, ir tiesības uz nodokļa papildu atvieglojumu šādā apmērā:
456 latu gadā - personai, kurai noteikta I vai II invaliditātes grupa; (456/12 = 38 mēnesī)
360 latu gadā - personai, kurai noteikta III invaliditātes grupa. (360/12 = 30 mēnesī)
Personai, kurai saskaņā ar likumu "Par politiski represētās personas statusa noteikšanu komunistiskajā un nacistiskajā režīmā cietušajiem" noteikts politiski represētās personas statuss, un personai, kurai saskaņā ar likumu "Par nacionālās pretošanās kustības dalībnieku statusu" noteikts nacionālās pretošanās kustības dalībnieka statuss, ir tiesības uz nodokļa papildu atvieglojumu šādā apmērā:
456 latu gadā - ja minētajai personai saskaņā ar likumu "Par valsts pensijām" ir piešķirta pensija (456 /12 = 38 mēnesī) ;
840 lati gadā - ja minētajai personai saskaņā ar likumu "Par valsts pensijām" nav piešķirta pensija (840 / 12 = 70 mēnesī).
194 ziņojumi