Uzmanību! Jūs šobrīd skatāties forumu ierobežotā režīmā - autorizējaties (lapas augšdaļā) vai reģistrējaties lai piekļūtu visām foruma iespējām (tēmas / atbildes izveidošana, piekļuve sarakstiem «Atlasītās», «Manas tēmas», «Neizlasītās»).
Par PPR valūtu
Vai Latvijas uzņēmums, piegādājot preci Latvijas uzņēmumam, var izrakstīt PPR EUR, ja prece tiek nosūtīta un piegādāta Latvijas teritorijā?
Atbildes (28)
Latiem vajag būt obligāti.
PPR надо выписать в 2-ух валютах.
Vai ir kāds likums vai MK noteikumi, kas nosaka, ka jāraksta latos. Jo piegādātājs iebilst, ka neesot noteikts, kādā valūtā. Arī es neatradu, jo visur raksta - darījuma summa...
Lasiet Likuma par grāmatvedību 5 pantu
5.pants
Grāmatvedībā par vērtības mēru jālieto Latvijas Republikas naudas vienība.
Латвийская компания выписывает товарную накладную - счет в иностранной валюте. Правильно ли это?
ОТВЕТ: На территории Латвийской Республики в оправдательных документах, в т.ч. и в счетах, использовать в качестве денежной единицы иностранную валюту не допускается. Мнение по этому вопросу Служба государственных доходов высказало в письме Nr.15.5.1/3169 от 25.02.2000.
У меня по просьбе клиента (он хочет видеть долл.) выписывается накладная ( программа Тилдес Юмис)в 2-х валютах. Автомат. расчитывается по курсу латы все видно все довольны !
Но допустимо выписать счет в 2-ух валютах, при этом ин.валюта считается информативной.
Likumā par PVN 8.panta5`1 pants 9.apakšpunkts nosaka, ka nodokļa rēķinā jābūt- piegādāto preču...cena(vienas vienības vērtība bez nodokļa),12.apakšpunkts- aprēķinātā nodokļa summa un 13.apakšpunkts- darījuma kopsumma bez nodokļa. Valūta jau nav noteikta. Piegādātājs apgalvo, ka iegrāmatojot man ir jāveic valūtas konvertācija pēc kursa.
А что у нас кроме закона о ПВН других законов нет?
Paldies, ka iedrošinājāt protestēt. Cerams, ka izdosies!!!
Izņēmot likumu par PVN mums vel ir ļoti daudz likumu. Un viens no galvenājiem likums Par grāmatvedību.
Nu vēstules no 2000.gadagan ir varens arguments. Kopš tā laika jau visa likumdošana nomainījusies. Bet likuma "Par grāmatvedību" 5.pantsnenosaka, ka attaisnojuma dokumentiem jābūt latos, bet gan ka grāmatvedība jākārto LVL. Ja pamatotos uz likuma "Par grāmatvedību" 5.pantu tad jau visiem ārvalstu darījuma partneriem ar vajadzētu prasīt dokumentus LVL
Vai kādam ir arī kāds nopietns arguments?
Опять актуально. Что нибудь за это время поменялось?
Так есть ли запрет на выставление счета, скажем в евро?
Не забудем, конечно же про:
"Noteikumi par grāmatvedības kārtošanu un organizāciju"
9. пункт и укажем сумму в латах.
bet gan ka grāmatvedība jākārto LVL.
Pavadzīmi var izrakstīt arī eiro vai citās valūtās, bet vēlāk grāmatojot jābūt klāt pieraksītām summmām latos uz dokumenta.
Энто понятно.
Вопрос заключается в другом.
Если Латвийская фирма "А" выстабляет счет (100,00 EUR или 70,28 LVL) другой Латвийской фирме "Б" в EUR, то обязана ли фирма "Б" оплатить счет в EUR или в LVL?
Допустим "Завтра" лат девальвируют (скажем 1:1) не будет ли означать, что фирма "Б" имеет право оплатить счет на 70,28 LVL (или по новому 70.28 EUR). Получится, что фирма "А" потеряет 29,72 EUR.
обязана ли фирма "Б" оплатить счет в EUR или в LVL
обязана оплатить в латах.
а если вы хотите обязать платить в евро, нужно оговорить сей пункт в договоре.
ИМХО
=не будет ли означать=... БУДЕТ!...
Aizvērt
Īss pārkāpuma apraksts
Aizvērt
Rediģēšanas vēsture