Uzmanību! Jūs šobrīd skatāties forumu ierobežotā režīmā - autorizējaties (lapas augšdaļā) vai reģistrējaties lai piekļūtu visām foruma iespējām (tēmas / atbildes izveidošana, piekļuve sarakstiem «Atlasītās», «Manas tēmas», «Neizlasītās»).
Darba likumdošana, darba attiecības. Darba drošība.
Atkal par amata nosaukumu. Uz tēmu sarakstu
66 ziņojumi
Atbildes (9)
1011 ziņojumi
66 ziņojumi
А в случае с учредителем, ведь зарплата вообще не платится, только социальный с мин.базы: 80*33,09%=26,47 лат. И они идут в расходы. Куда уж меньше-то?
1011 ziņojumi
A kā grāmatvedībā to atspoguļo?
Darbinieku kustību nenodod, riska nodevu nemaksā, soc atskaitē tā summa parādās vai kā?
Es nebiju padomājusi par tādu variantu.
Un no kura brīža jāsāk maksāt nodokļi par dibinātāju tāda veidā?
66 ziņojumi
66 ziņojumi
В бухгалтерии начисляется социальный: Д 731 К Налог
оплата: К деньги Д Налог.
1011 ziņojumi
1011 ziņojumi
Irinaav Jūsu skaidrojums atbilst pašnodarbinātajam, taču SIA dibinātājs nekādā gadījumā nevar par sevi no SIA maksāt VSAOi kā pašnodarbinātais.
157 ziņojumi
Почитайте социальный закон:
1.pants Likumā lietotie termini
2) darba ņēmējs:
g) likumā noteiktajā kārtībā iecelts (ievēlēts) uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības vai nerezidenta pastāvīgās pārstāvniecības) pārvaldnieks (direktors), kas, nebūdams darba tiesiskajās attiecībās ar šo uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību vai nerezidenta pastāvīgo pārstāvniecību), veic šā uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības vai nerezidenta pastāvīgās pārstāvniecības) operatīvās vadības funkciju;
И методические укзанияя:
7. Saskaņā ar Likumu darba ņēmējs ir uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) īpašnieks (īpašnieki), kas nebūdams darba tiesiskajās attiecībās ar sava uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) pārvaldes institūciju veic šā uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) operatīvās vadības funkciju, ja šajā uzņēmumā (uzņēmējsabiedrībā) likumā noteiktajā kārtībā nav iecelts (ievēlēts) pārvaldnieks (direktors), izņemot zemnieku (zvejnieku) saimniecības īpašnieku.
8. Norādījumu 7.punktā minētais attiecas uz fiziskām personām – gan rezidentiem, gan nerezidentiem –, kuras veic operatīvās vadības funkcijas sev piederošā uzņēmumā, kurš reģistrēts Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā (Komercreģistrā). Tie ir individuālo uzņēmumu īpašnieki un sabiedrību ar ierobežotu atbildību īpašnieki, kuri nav pilnvarojuši citu personu vadīt sev piederošo uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību), bet paši veic izpildinstitūcijas funkcijas.
9. Tā kā uzņēmējdarbību regulējošie normatīvie akti paredz, ka uzņēmumā vienmēr ir jābūt izpildinstitūcijai vai izpildpersonai, tad uzskatāms – ja uzņēmumā nav norādīta kāda cita persona kā uzņēmuma direktors vai pārvaldnieks, tad šīs funkcijas veic uzņēmuma īpašnieks: --- и так далее.
38. Darba ņēmējiem – uzņēmumu īpašniekiem, kas paši vada savu uzņēmumu un atbilst darba ņēmēja statusam, izņemot zemnieku saimniecību īpašniekiem, iemaksu objekts ir īpašnieka paša izvēlēta summa, kas nav mazāka par Ministru kabineta noteikto minimālo mēneša algu. Sociālo iemaksu objektu nosaka neatkarīgi no tā, vai uzņēmums strādā ar peļņu vai zaudējumiem.
39. Uzņēmuma, uzņēmējsabiedrības vai nerezidenta pastāvīgās pārstāvniecības pārvaldnieka (direktora), kas nebūdams darba tiesiskajās attiecībās ar šo uzņēmumu, uzņēmējsabiedrību vai nerezidenta pastāvīgo pārstāvniecību, veic šā uzņēmuma, uzņēmējsabiedrības vai nerezidenta pastāvīgās pārstāvniecības operatīvās vadības funkcijas, sociālo iemaksu objekts ir viņam noteiktā atlīdzība, bet ja atlīdzība nav noteikta, – viņa paša izraudzītā summa, kas nav mazāka pa Ministru kabineta noteikto minimālo darba algu.
40. Ja 38. un 39.punktā minētais objekts ir noteikts tikai sociālo iemaksu aprēķināšanai, tad no šīs summas algas nodoklis netiek ieturēts un to grāmatvedības uzskaitē neparāda kā izdevumus, kas saistīti ar saimniecisko darbību. Saimnieciskās darbības izdevumi ir tikai sociālās iemaksas.
Больше мне добавить нечего.
1011 ziņojumi