Uzmanību! Jūs šobrīd skatāties forumu ierobežotā režīmā - autorizējaties (lapas augšdaļā) vai reģistrējaties lai piekļūtu visām foruma iespējām (tēmas / atbildes izveidošana, piekļuve sarakstiem «Atlasītās», «Manas tēmas», «Neizlasītās»).
Iesācējiem
IIN i pazinojums при невыплаченной зарлате Uz tēmu sarakstu
167 ziņojumi
Atbildes (13)
2 ziņojumi
46 ziņojumi
Darbiniekam aprēķināta darba alga Ls 250,00 apmērā, izmaksāta tikai Ls 100,00 apmērā. Darba devējs no Ls 250,00 veica sociālās iemaksas Ls 82,73 apmērā (24,09% - Ls 60,23 un 9% - Ls 22,50). Darba ņēmēja sociālo iemaksu daļas aprēķins: Ls 22,50 = Ls 13,50 + Ls 9 = (Ls 150 x 9%) + (Ls 100 x 9%). Iedzīvotāju ienākuma nodoklis ieturēts Ls 23,66 ((Ls 100 – (Ls 100 x 9%)) x 26%) apmērā.
Paziņojums, kas sagatavots, jo beigušas pastāvēt darba attiecības, aizpildāms šādi:
- 05.rindā „Ieņēmumi” uzrāda Ls 100,00 + Ls 13,50;
- 10.rindā „Attaisnotie izdevumi: valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas” uzrāda Ls 22,50;
- 15.rindā „Ienākums, no kura ir aprēķināts nodoklis” uzrāda Ls 91,00;
- 16.rindā „Ieturētais nodoklis” uzrāda Ls 23,66.
Ja bijušajam darbiniekam pēc Paziņojuma iesniegšanas Valsts ieņēmumu dienestā tiek izmaksāta neizmaksātā darba alga, Valsts ieņēmumu dienestā ir jāiesniedz iepriekš iesniegtā Paziņojuma precizējums.
167 ziņojumi
167 ziņojumi
Par paziņojuma par fiziskai personai izmaksātajām summām
aizpildīšanu gadījumā, ja ar darbinieku, kuram nav izmaksāti darba ienākumi vai tie izmaksāti daļēji, beidz pastāvēt darba attiecības
Likuma „Par iedzīvotāju ienākuma nodokli” 17.pantaseptītā daļa nosaka, ka paziņojums par fiziskajai personai izmaksātajām summām tiek nosūtīts Valsts ieņēmumu dienestam ne vēlāk kā taksācijas gadam sekojošā gada 1.februārī, ja darba attiecības pastāvējušas līdz gada beigām. Paziņojumu par fiziskajai personai izmaksātajām summām par to darbinieku, ar kuru darba attiecības nav pastāvējušas līdz gada beigām, darba devējs nosūta Valsts ieņēmumu dienestam līdz tā mēneša 15.datumam kas seko darba attiecību izbeigšanās mēnesim.
Paziņojuma par fiziskai personai izmaksātajām summām (turpmāk – Paziņojums) aizpildīšanas kārtību nosaka Ministru kabineta 2008gada 25.augustanoteikumi Nr.677 „Noteikumi par iedzīvotāju ienākuma nodokļa paziņojumiem” (turpmāk – MK noteikumi Nr.677).
Tā kā MK noteikumos Nr.677 nav atrunāta atsevišķa kārtība, kādā aizpildāms Paziņojums par darbinieka, ar kuru beigušas pastāvēt darba attiecības, aprēķinātajiem, bet neizmaksātajiem ienākumiem vai daļēji izmaksātajiem ienākumiem (galvenokārt, minētā situācija veidojas sabiedrības maksātnespējas procesa pasludināšanas gadījumā), sniedzam skaidrojumu, kā rīkoties šajā situācijā (skaidrojums un piemēri sniegti, pieņemot, ka darba ņēmējam netiek piemērots neapliekamais minimums un atvieglojumi).
Atbilstoši likuma „Par valsts sociālo apdrošināšanu” 14.pantapirmajai daļai darba devēja un darba ņēmēja obligāto iemaksu objekts ir visi algotā darbā aprēķinātie ienākumi, no kuriem jāietur iedzīvotāju ienākuma nodoklis, neatskaitot neapliekamo minimumu, nodokļu atvieglojumus un attaisnotos izdevumus, par kuriem nodokļu maksātājam ir tiesības samazināt apliekamo ienākumu. Savukārt atbilstoši likuma „Par iedzīvotāju ienākuma nodokli” 17.pantapiektajai daļai algas nodoklis iemaksājams budžetā reizi mēnesī, kad bankā
167 ziņojumi
Līdz ar to neatkarīgi no tā, vai aprēķinātie ienākumi tiek izmaksāti vai nē, no visiem darba ņēmējam aprēķinātajiem ienākumiem ir jāveic valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas (turpmāk – obligātās iemaksas), savukārt iedzīvotāju ienākuma nodoklis nav jāietur, ja faktiska darba ienākumu izmaksa nav notikusi (ja ir notikusi daļēja darba ienākumu izmaksa, tad iedzīvotāju ienākuma nodoklis ir ieturams tikai no faktiski izmaksātās darba ienākumu daļas).
167 ziņojumi
1. Ja periodā, par kuru iesniedzams paziņojums, darba alga nav izmaksāta, bet no aprēķinātā darba ienākuma ir veiktas valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, Paziņojuma:
- 05.rindā „Ieņēmumi” uzrāda tikai veiktās sociālās iemaksas 9% apmērā (t.i., darba ņēmēja daļu);
- 10.rindā „Attaisnotie izdevumi: valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas” uzrāda veiktās sociālās iemaksas 9% apmērā (t.i., darba ņēmēja daļu);
- 15.rindā „Ienākums, no kura ir aprēķināts nodoklis” uzrāda 0;
- 16.rindā „Ieturētais nodoklis” arī uzrāda 0.
Piemērs 1.
Darbiniekam aprēķināta darba alga Ls 250,00 apmērā, kas netika izmaksāta. Darba devējs no Ls 250,00 veica sociālās iemaksas Ls 82,73 apmērā (24,09% - Ls 60,23 un 9% - Ls 22,50). Iedzīvotāju ienākuma nodoklis netika ieturēts.
Paziņojums, kas sagatavots, jo beigušas pastāvēt darba attiecības, aizpildāms šādi:
- 05.rindā „Ieņēmumi” uzrāda Ls 22,50;
- 10.rindā „Attaisnotie izdevumi: valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas” uzrāda Ls 22,50;
- 15.rindā „Ienākums, no kura ir aprēķināts nodoklis” uzrāda 0;
- 16.rindā „Ieturētais nodoklis” uzrāda 0.
2. Ja periodā, par kuru iesniedzams paziņojums, darba alga ir izmaksāta tikai daļēji, bet no visa aprēķinātā darba ienākuma ir veiktas valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, paziņojuma:
- 05.rindā „Ieņēmumi” uzrāda daļēji izmaksāto darba algu, kā arī obligātās iemaksas 9% apmērā (t.i., darba ņēmēja daļu), kas veiktas no aprēķinātās, bet neizmaksātās darba algas;
- 10.rindā „Attaisnotie izdevumi” valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas” uzrāda veiktās sociālās iemaksas 9% apmērā (t.i., darba ņēmēja daļu);
- 15. un 16.rinduaizpilda atbilstoši Paziņojumā noteiktajām formulām.
167 ziņojumi
Darbiniekam aprēķināta darba alga Ls 250,00 apmērā, izmaksāta tikai Ls 100,00 apmērā. Darba devējs no Ls 250,00 veica sociālās iemaksas Ls 82,73 apmērā (24,09% - Ls 60,23 un 9% - Ls 22,50). Darba ņēmēja sociālo iemaksu daļas aprēķins: Ls 22,50 = Ls 13,50 + Ls 9 = (Ls 150 x 9%) + (Ls 100 x 9%). Iedzīvotāju ienākuma nodoklis ieturēts Ls 23,66 ((Ls 100 – (Ls 100 x 9%)) x 26%) apmērā.
Paziņojums, kas sagatavots, jo beigušas pastāvēt darba attiecības, aizpildāms šādi:
- 05.rindā „Ieņēmumi” uzrāda Ls 100,00 + Ls 13,50;
- 10.rindā „Attaisnotie izdevumi: valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas” uzrāda Ls 22,50;
- 15.rindā „Ienākums, no kura ir aprēķināts nodoklis” uzrāda Ls 91,00;
- 16.rindā „Ieturētais nodoklis” uzrāda Ls 23,66.
Ja bijušajam darbiniekam pēc Paziņojuma iesniegšanas Valsts ieņēmumu dienestā tiek izmaksāta neizmaksātā darba alga, Valsts ieņēmumu dienestā ir jāiesniedz iepriekš iesniegtā Paziņojuma precizējums.
167 ziņojumi
Tā kā MK noteikumos Nr.677 nav atrunāta atsevišķa kārtība, kādā aizpildāms Paziņojums par darbinieka, ar kuru beigušas pastāvēt darba attiecības, aprēķinātajiem, bet neizmaksātajiem ienākumiem..................
Ну так и атрунайте, а потом напрягайте.