Uzmanību! Jūs šobrīd skatāties forumu ierobežotā režīmā - autorizējaties (lapas augšdaļā) vai reģistrējaties lai piekļūtu visām foruma iespējām (tēmas / atbildes izveidošana, piekļuve sarakstiem «Atlasītās», «Manas tēmas», «Neizlasītās»).
Grāmatvedības organizācijas dokumenti Uz tēmu sarakstu
Grāmatvedības organizācijas dokumenti
Labdien! Ir vēlme sakārtot (ieviest) uzņēmuma grāmatvedības metodikos dokumentus. Kādi dokumenti (nolikumi, instrukcijas, apraksti uc) ir nepieciešami, un no kura gala lai ķerās klāt (ar ko sākt)? Jau iepriekš paldies!
p.s. nodarbojamies ar mazum un vairumtirdzniecību.
Atbildes (25)
Veidlapas
Metodiskie grāmatvedības un lietvedības dokumenti
No kā būtu jāsastāv šiem Metodiskie grāmatvedības un lietvedības dokumenti?
Uzklikšķiniet kreisajā pusē uz - Veidlapas, kad atvērsies, klikšķiniet vēlreiz uz - Metodiskie grāmatvedības un lietvedības dokumenti
Noteikumi par grāmatvedības kārtošanu un organizāciju
41. Grāmatvedības organizācijas dokumenti nosaka kārtību, kādā dokumentē, novērtē un uzskaita uzņēmuma saimnieciskos darījumus, mantu un saistības, veic inventarizāciju, sniedz pārskatus par skaidrās un bezskaidrās naudas avansu, kā arī izejvielu un citu krājumu izlietojumu, organizē attaisnojuma dokumentu apgrozību un kārto grāmatvedības reģistrus. Grāmatvedības organizācijas dokuments ir arī uzņēmuma grāmatvedības kontu plāns, šī plāna, kā arī kodu un simbolu lietošanas noteikumi, ilgtermiņa ieguldījumu, apgrozāmo līdzekļu, saistību un pašu kapitāla instrumentu klasifikācijas kritēriji, grāmatvedības politikas, grāmatvedības ierakstu, dokumentu un reģistru glabāšanas noteikumi un gada pārskata, kā arī citu grāmatvedības pārskatu sagatavošanas noteikumi.
http://www.vid.gov.lv/dokumenti/tiesibu_akti/mk%20noteikumi/ng_21102003_nr.585_jauns.doc
Cleo
15.07.2005 09:35
Grāmatvedības organizācijas dokumenti:
iekšējās darba kārtības noteikumi;
Dokumentu aprites shēma;
nolikums par gada pārskata sastādīšanu;
nolikums par uzņēmuma darbinieku darba samaksas aprēķina kārtību;
nolikums par kārtību ar norēķinu personām;
nolikums par kasi
nolikums par banku
nolietojuma normas PL
nolikums par ilgtermiņa ieg., nemateriālo aktīvu un PL uzskaiti un norakstīšanu;
nolikums par krājumu uzskaiti, kontroli un norakstīšanu
dienesta instrukcijas
nolikums par inventarizācijas kārtību
kontu plāns
Vispārējs nolikums par grāmatvedībunus un man vēl ir PVN nolikums.
rīkojumi:
par uzņēmuma finansiāli saimnieciskās darbības kontu plāna apstiprināšanu;
par pamatlīdzekļu un nemateriālo aktīvu nolietojuma aprēķināsānas kaŗtību;
par atbildīgās personas nozīmēšanu kasiera pienākumu pildīšanai;
par kases grāmatas vešanas kārtību;
par atbildīgās personas nozīmēšanu saimniecisko līdzekļu saņemšanai un izlietošanai;
par atbildīgās amatpersonas noteikšanu;
par inventarizācijām;
par PVN nolikuma- metodikas apstirpināšanu.
+ NOLIKUMS par dienesta komandējumu atspoguļošanas un noformēšanas uzskaites metodiku
NOLIKUMS par avansu maksājumu uzskaiti un atspoguļošanu grāmatvedībā
Nolikums par atliktā uzņēmuma ienākuma nodokļa aprēķinu un uzskaiti grāmatvedībā
Nolikums “Par uzkrājumiem neizmantotiem atvaļinājumiem”
NOLIKUMS par saistību uzskaiti, pašu kapitāla, nodokļu aprēķināšanu un uzskaiti grāmatvedībā
Nolikums par uzkrāto saistību uzskaiti grāmatvedībā utt. atkarībā no uzņēmuma uzņēmējdarbības sfēras un darījumiem.
Nu i daet Cleo...
A rīkojums par rīkojumu izdošanu par šiem rīkojumiem arī ir...?
Neņirgājos - tas tikai tāds draudzīgs šaržs...
Šaubos, ka vēl kādam ir tik daudz to papīru no sērijas "priņesi spravku, čto tebe nužna spravka"...
Столько, как у Клео, точно ни у кого нет
Soglasen na 1000 p.
nu man nākas veidot jaunu pēc nepieciešamības, jo no kokmateriālu jomas, kurā biju pašos pirmssākumos (kad sāku strādāt), tagad nākušas klāt citas nozares- tūrisms, inženiersistēmu un santehnikas pakalpojumu nozare, nedaudz tirdzniecība (vairāk "neklātienē"). Ja parādās avansa maksājumi, tad rodas nepieciešamība pēc iekšējā nolikuma - kādā veidā atspoguļot un uzskaitīt, lai katru reizi uzskaite šiem avansiem būtu vienota arī tad, ja grāmatošu ne es, bet kāds cits. Pienemti standarti- rodas nepieciešamība aprakstīt kā aprēķinu uzņēmumā atlikto nodokli, uzkrājumus neizmantotajiem atvaļinājumiem, kā atspoguļoju uzkrātās saistības un uzkrātos ieņēmumus.
Kas tas pa zvēru CLEO??? Kur to meklēt??Noderētu...
Это только для посвященных в ВГК+:-)
Andulino, tas zvērs esmu es Cleo

Kam Jums mani meklēt? Noderēt jau es noteikti noderētu gan tikai vai es gribu kuram katram noderēt?
Es to zvēru esmu redzējis arī klātienē, bet viņa mani nē.Patiesībā jauka sieviete.Divubērnu māmiņa, autovadītāja.Krasavica, komsomolka
To visu lasot, zūd vēlēšanās nodarboties ar legālu darbību...
Aivareno, a vot komsomolka nebiju gan

cerams, ka arī es Tevi redzēšu kādreiz klātienē, zinot, ka tas esi Tu.
Juris13 legālas darbības vēlēšanos nodzen ne jau nolikumi, bet mūsu valsts nodokļu slogs, jo reāli, ja uzņēmums uzrādīs visus ieņēmumus, tad aptuveni pēc 6 mēnešiem jaunais uzņēmums bankrotēs, jo manuprāt nodokļu slogs ir nesamērīgi liels un tagad vēl likumā par nodokļiem un nodevām uzlika stingrākus naudas sodus par termiņos neiesniegtām atskaitēm, kas dzen pilnīgi izmisumā no tādām summām. Dažam jaunam uzņēmumam tāda soda nauda sastāda 10% ni apgrozījuma....
Grāmatvedības galvenais mērķis - savākt pietiekoši daudz un pārliecinošus pierādījumus tam, lai uzņēmēju varētu apsūdzēt un sodīt. Uzdevums - lai šos pierādījumus savāc pats uzņēmējs ......
hmmm.. ar tādu filozofiju Jums labāk nekārtot grāmatvedību un neuzsākt biznesu pašam.
Интересное утверждение
Aizvērt
Īss pārkāpuma apraksts
Aizvērt
Rediģēšanas vēsture