Uzmanību! Jūs šobrīd skatāties forumu ierobežotā režīmā - autorizējaties (lapas augšdaļā) vai reģistrējaties lai piekļūtu visām foruma iespējām (tēmas / atbildes izveidošana, piekļuve sarakstiem «Atlasītās», «Manas tēmas», «Neizlasītās»).
IIN par dienesta auto izmantošanu Uz tēmu sarakstu
IIN par dienesta auto izmantošanu
"pie darba ņēmēja apliekamā ienākuma tiks pieskaitīti 150 lati un no tiem ieturēti nodokļi - iedzīvotāju ienākumu nodoklis (IIN) un sociālās iemaksas"
http://www.financenet.lv/zinas/likumi/article.php?id=253509
Es nesaprotu. Tad tos 150Ls (vai citu summu, ja tiks veikta uzskaite) skaitīt pie darba algas, aplikt ar soc. un IIN? Un starpību vēl izmaksāt darbiniekam? Vai arī formulējums ir nepareizs, un apliekamais ienākums nav jāskaita pie algas, bet nodokļi savukārt jāietur? Pirmais gadījums šķiet absurds - pirmkārt, izmaksas sanāk uz darba devēja rēķina, nevis darbinieka. Otrkārt, tad darba devējam sanāk vēl piemaksāt darbiniekam, ka ļauj auto izmantot privātām vajadzībām.
Atbildes (38)
Piemēram, pēc automašīnas spidometra rādījumiem, kas fiksēti uz mēneša pirmo un pēdējo datumu, nobraukts 3000 kilometru. Saskaņā ar veikto uzskaiti 2700 kilometri nobraukti saimnieciskās darbības vajadzībām. Tātad pārējie 300 kilometri ir uzskatāmi par nobrauktiem personīgām vajadzībām. Automašīna ir 6 gadus veca. Tādējādi apliekamā labuma vērtība ir 300 kilometri, reizināti ar 11 santīmiem, kas ir 33 lati. Tādējādi 33 lati tiek uzskatīti par gūto ienākumu un no tiem tiek aprēķināti nodokļi - IIN un sociālās iemaksas.
es savukārt lasu šo un domāju, kā var daūt tādu starpību km?
un kurš pierādīs, ka visi km nav nobraukti saimnieciskajām vajadzībām?
"un kurš pierādīs, ka visi km nav nobraukti saimnieciskajām vajadzībām"
Mani vēl interesē kā pierādīs?
Mums jau būs jāpierāda, ka IR nobraukti saimnieciskajām vajadzībām.
JUMS būs jāpierāda, ka viss ir saimnieciskām.
VID izteiks šaubas, jūs - pierādīsiet pretējo.
Andaz, Swift jums taisnība.
Могут выборочно останавливать машины и проверять маршрутные листы (что-то похожее было в Советские времена):-<

te nav ko spriest par to kas būs un kā būs, jāsagaida kaut kādi skaidrojumi, jo ir lietas par ko viņi absolūti nedomā, šī sistēma jau Igaunijā darbojas, bet .......
Могут выборочно останавливать машины и проверять маршрутные листы (что-то похожее было в Советские времена
___________________________________________
так скорее всего и будут делать. Кстати, помнятся еще времена, когда останавливали любой, мало-мальски напоминающий грузовой, транспорт и требовали сопроводительные документы на груз. Работала в оптовой фирме, так наши бусики проверяли часто. Даже нетрафарированные.
Mani tas absolūti neuztrauc. Man nekad mūžā dienesta auto bez maksas nav bijis.
Bet priekšniecība, kas braukā ar darba auto (un viņu sievas un lielie bērni) gan!
Likums nosaka - nejaukt uzņēmuma naudu un mantu ar privāto kabatu.
Izrēķiniet, cik jums katrai izmaksā uzturēt savu mašīnu!
Man autiņš pavecs - kredīts katru mēnesi 100 lati, degviela - apm.50 lati, + KASKO, OCTA, tehniskā apskate, un nodokļi, remonts, eļļas, riepas...
.......
Jā, man gan ir bijusi arī tāda priekšniecība, kas ar uzņēmuma auto nebrauca privātajās darīšanās nekad. Bet tāda ija tikai viena.
Сейчас читаю методичку и "заклинило":
чем они т.е.( Ienākumu veidi),отличаются,в чем суть:-O
1006
Ienākumi no nekustamā īpašuma izmantošanas (iznomāšanas, izīrēšanas)
1009
Ienākumi no kustamā īpašuma izmantošanas (iznomāšanas, izīrēšanas)
2006
Ienākumi no nekustamā īpašuma izmantošanas (iznomāšanas, izīrēšanas)
2009
Ienākumi no kustamā īpašuma izmantošanas (iznomāšanas, izīrēšanas)
у нас будет как всегда

закон примут,методики нет

думайте сами-решайте сами

сейчас путевка в дороге не обязательна,а как в новом варианте?будем ждать-с.Не надо бежать впереди паровоза,ну разве-что больше делать нечего
khe...

šodien nokalusījos jau otro shēmu kā apiet minēto likumu... ir tomēr radoši cilvēki Latvijā.
будем ждать-с.Не надо бежать впереди паровоза,ну разве-что больше делать нечего
________________________
Nu kā, budžeti nākamajam gadam tiek gatavoti šogad un uzņēmumi taču plāno savas izmaksas. Tāpēc gribās saprast, kas šo nodokli maksās. Pēc loģikas tas būtu jāietur no darbinieka, līdz ar to darba devēja izmaksas tas nekādā veidā neietekmē. Savukārt, tā kā tas patreiz ir uzrakstīts - "pie darba ņēmēja apliekamā ienākuma tiks pieskaitīti 150 lati" - tas nozīmē darba devēja izmaksu pieaugumu.
Yansis
Viena shēma ir skaidra - visu nobraukumu norakstīt kā saimnieciskās darbības nodrošināšanai. Otra - uzņēmuma īpašnieku automašīnas, kas reģistrētas uz firmas vārda, pārdot īpašniekiem. Šajā gadījumā nevarēs norakstīt degvielu, līdz ar to nav izdevīgs variants, ja degvielā var norakstīt vairāk nekā ir nodokļa apmērs. Kādas vēl ir shēmas?
Larao
es savukārt lasu šo un domāju, kā var daūt tādu starpību km?
____________________________
Nu kā - vienkārši! Saskaņā ar maršruta lapu taču tiek uzskaitīti kilometri, kas nobraukti saimnieciskās darbības vajadzībām. Nolasa nobraukumu no spidometra un starpība tātad nobraukta privātajām vajadzībām. Kas tur neskaidrs?
"visu nobraukumu norakstīt kā saimnieciskās darbības nodrošināšanai" - tā nav shēma, bet tā jau notiek tagad.
"Uzņēmuma īpašnieku automašīnas, kas reģistrētas uz firmas vārda, pārdot īpašniekiem. Šajā gadījumā nevarēs norakstīt degvielu" - kapēc nevarēs, īpašnieks patapinās uzņēmumam un tas saimnieciskās darbības veikšanai izmantos savas degvielas kartes.
...nu vēl bija apsvērta doma SIA sākt nodarboties ar jaunu uzņēmējdarbības veidu - auto noma... šobrīd vēl nespēju sap[rast un apsvert iespējamos riskus, tapēc meklēju kādu kas jau nodarbojas ar šo biznesu.
Aizvērt
Īss pārkāpuma apraksts
Aizvērt
Rediģēšanas vēsture