Uzmanību! Jūs šobrīd skatāties forumu ierobežotā režīmā - autorizējaties (lapas augšdaļā) vai reģistrējaties lai piekļūtu visām foruma iespējām (tēmas / atbildes izveidošana, piekļuve sarakstiem «Atlasītās», «Manas tēmas», «Neizlasītās»).
Nodokļi un nodevas
Машина стоимостью свыше 30. тыс. латов. Uz tēmu sarakstu
134 ziņojumi
Atbildes (26)
41 ziņojums
А по счету из лизинга списываю на расходы и проценты. А в декларации ПНП восстанавливать что-то надо?
2164 ziņojumi
Ездить можно и на машине подешевле. У нее тоже колеса крутятся. И даже общественный транспорт никто не отменял.
А если чего "не можешь", то платить за немочь придется из своего кармана.
Гурана. Вы бы для начала закон новый почитали, потом советы давали.
Ревизор ваш в чем-то прав. "если предприятие работает и совершает сделки - т,е ведет деятельность , то все что оно делает - это деятельность которая должна привести к получению прибыли". Но налоги - это не только бухучет. Это еще и политика. Прописали в законе, что низзя для налогов учитывать, значит низзя. При этом никто не оспаривает достоинств Ланд Круизера и не запрещает на нем ездить.
28223 ziņojumi
7478 ziņojumi
Grozījumu projekts paredz palielināt uzņēmuma apliekamo ienākumu par izdevumiem, kas saistīti ar reprezentatīva vieglā automobiļa ekspluatāciju un uzturēšanu, kā arī par nomas vai nomas pirkuma maksājumiem, kas saistīti ar šāda automobiļa nomu. Par reprezentatīviem automobiļiem uzņēmums nedrīkst aprēķināt arī nodokļu nolietojumu.
Reprezentatīvs vieglais automobilis tiek definēts kā automobilis, kurā sēdvietu skaits nepārsniedz astoņas vietas un kura vērtība bez PVN pārsniedz 25.424 latus. Ja iegādes vērtība vai kopējā nomas maksājumu vērtība ir zemāka, taču veicot automašīnas uzlabošanas, atjaunošanas vai rekonstrukcijas darbus, tās atlikusī vērtība tiek palielināta virs 25.424 latiem, tad turpmākajos taksācijas periodos UIN mērķiem tā uzskatāma par reprezentatīvo automobili. Par reprezentatīvu automobili netiek uzskatīts:
• operatīvais transportlīdzeklis;
• speciālais vieglais automobilis (neatliekamā medicīniskā palīdzība, dzīvojamais automobilis vai katafalks);
• vieglais automobilis, kas speciāli aprīkots, lai pārvadātu ratiņkrēslos sēdošus invalīdus; un
• jauns vieglais automobilis, kas tiek izmantots kā pilnvarotā automobiļu tirgotāja demonstrācijas automobilis.
Ja nodokļu nolietojums nav ticis aprēķināts, tad atsavinot reprezentatīvu automobili, netiks ņemtas vērā ar tā atsavināšanu saistītās vērtības izmaiņas.
Uzņēmumiem, kas izmanto reprezentatīvos automobiļus, lai sniegtu vieglā pasažieru autotransporta nomas pakalpojumus, nav jāpiemēro UIN likumā noteiktie ierobežojumi attiecībā uz taksācijas periodā iznomātajiem reprezentatīvajiem automobiļiem, ja ieņēmumi no šīs komercdarbības veido ne mazāk kā 90% no kopējā apgrozījuma.
Lai ierobežotu transporta līdzekļu izmantošanu darbinieku personīgajām vajadzībām, izmaiņas ir skārušas arī citu vieglo automašīnu un transportlīdzekļu aplikšanu ar nodokļiem.
Vieglajām automašīnām (izņemot reprezentatīvos automobiļus, kam nolietojumu vispār neaprēķina) un motocikliem, kā arī jūras, upes un gaisa transporta līdzekļiem, kas iegādāti pēc likuma spēkā stāšanās brīža, pamatlīdzekļu nolietojuma uzskaite turpmāk jāveic par katru pamatlīdzekli atsevišķi. Turklāt šiem transportlīdzekļiem (izņemot autotransportu ar speciālo aprīkojumu) nodokļu nolietojums jāaprēķina, tā likmi reizinot ar koeficientu 1,5 (nevis 2, kā tas ir šobrīd).
Likumdevējs nav paredzējis labvēlīgākus noteikumus tiem uzņēmumiem, kam vieglo automašīnu, motociklu, jūras, upes un gaisa transporta līdzekļu iznomāšana ir pamatbizness.
1499 ziņojumi